بروس گیلدن. نیویورک‌سیتی، ۱۹۷۸

جدیدترین نمایشگاه عکس‌های بروس گیلدن (Bruce Gilden) زیر عنوان «LOST AND FOUND» مشتمل بر عکس‌های دیده‌نشده‌ی خیابانی از دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ و عکس‌های جدیدتر مد این عکاس شناخته‌شده در گالری ۱۰ Corso Como نیویورک از ۷ فوریه ۲۰۲۰ (۱۸ بهمن ۱۳۹۸) میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه حاصل بازکشف تصادفی رول‌های فیلم ۳۵ میلی‌متری بروس گیلدن مربوط به سال‌های آغازین عکاسی او در نیویورک‌سیتی است، بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۴. این فیلم آن زمان بایگانی شده بود و در تابستان ۲۰۱۷ و در پی اثاث‌کشی، گیلدن تصادفاً دوباره آن را کشف کرد.

کمابیش تمامی این تصاویر بدون نور فلاش گرفته شده‌اند، نوری که بدل به شاخصه‌ی آثار بروس گیلدن شده است. همان طور که خود گیلدن گفته، «این بروس گیلدنِ پیش از بروس گیلدن مشهور است.»

از بسیاری جهات، این تصاویر بازکشف‌شده دارای ویژگی‌هایی مشترکی با عکس‌های سیاه‌وسفید کتاب‌های اولیه‌ی گیلدن هستند، از جمله کُنی آیلند و مواجهه با نیویورک: عکس‌های نتراشیده و نمای نزدیک از زیست خیابانی در نیویورک، از «کارکترهایی» که به سوژه‌ی اصلی آثار گیلدن بدل می‌شوند. گیلدن بر این عقیده است که انتخاب سوژه‌هایش ریشه در دوران جوانی‌اش دارند: «نیویورکیِ بومی شدنم و داشتن پدری شبیه گنگسترها—کلاه‌های بزرگ، موهای جوگندمی، حلقه‌های طلا—تأثیر زیادی بر انتخاب سوژه‌هایم داشته‌اند. هیچ‌وقت مجبور نبودم درباره‌ی انتخاب سوژه‌ی عکاسی فکر کنم.»

این نمایشگاه همچنین تعدادی از عکس‌های مد گیلدن را در بر دارد که از سال ۲۰۰۰ به این سو گرفته شده‌اند. اگر چه همه‌ی این عکس‌ها طی مأموریت‌هایی برای نشریاتی مثل وُگ، والپیپر و نیویورک‌تایمز تهیه شده‌اند، اما ویژگی‌های عکاسی خیابانی او را همچنان حفظ کرده‌اند: تنشی که فوراً قابل شناسایی است، نوعی شوخ‌طبعی و بی‌واسطگی که با مشت به شکم‌تان می‌زند.

نمایشگاه عکس‌های بروس گیلدن در گالری ۱۰ Corso Como نیویورک تا ۵ آوریل ۲۰۲۰ (۱۷ فروردین ۱۳۹۹) ادامه دارد.

بروس گیلدن. نیویورک‌سیتی، ۱۹۸۶

بروس گیلدن. نیویورک‌سیتی، ۱۹۷۹

بروس گیلدن. نیویورک‌سیتی، ۱۹۸۴

بروس گیلدن

بروس گیلدن. کویینز، نیویورک، ۲۰۰۵. عکس مد، خاکسپاری مافیا

بروس گیلدن. نیویورک‌سیتی، ۲۰۰۶

بروس گیلدن. نیویورک‌سیتی، ۲۰۰۷

بروس گیلدن. لندن، ۲۰۰۱. گنگستر فشن

برای آشنایی بیشتر با بروس گیلدن و مطالعه‌ی مصاحبه‌ی او با سایت PBS به مقاله‌ی بروس گیلدن (BRUCE GILDEN) عکاس خیابانی مراجعه بفرمایید.