جولی بلکمن. تلنت شو، ۲۰۱۹

گالری رابرت من به‌تازگی نمایشگاهی از جدیدترین مجموعه‌ی جولی بلَکْمن (Julie Blackmon) با عنوان «تلنت شو» (نمایش استعداد) (Talent Show) برگزار کرده است.

کودکان در تصاویر بلکمن زندگی و بازی می‌کنند، خسته می‌شوند و قصه می‌سازند، طوری که انگار از وجود دوربین باخبر نیستند. بلکمن گفته: «[کارهایم را] گاهی با قصه‌های خیالی و ادبیات مقایسه می‌کنم؛ گاهی بزرگترین حقایق از درون خیال بیرون می‌آیند.»

بلکمن با الهام از زندگی خانوادگی خودش، نقاش هلندی یان استین (Jan Steen) و نقاش مدرنیست فرانسوی بالتوس (Balthus)، عکس‌هایی را شکل داده که حس گذشته را دارند—شاید دهه‌های ۱۹۵۰ یا ۱۹۶۰—با این حال، او شمایل قرن بیست‌ویکمی را داخل کارهایش کرده، مثلاً آیفونی که در حال ضبط «تلنت شو» است.

بلکمن صحنه‌های نمایشش را در محیط‌های آشنا مثل حیاط خانه تنظیم می‌کند و گاهی همزمان چندین روایت متقابل را با هم پیش می‌برد. او روی کودکان و خانواده‌هایی تمرکز کرده که آکنده از شاخصه‌های فردی هستند و در عین حال پذیرای غیرمنتظرگی کار با کودکان نیز هست.

جولی بلکمن (متولد ۱۹۶۶) در اسپرینگفیلد ایالت میسوری آمریکا زندگی و کار می‌کند. آثار او در موزه‌ها و مجموعه‌های عمومی پرشماری نگهداری می‌شوند، از جمله خانه‌ی جرج ایستمن، موزه‌ی هنر نلسون اتکینز، موزه‌ی هنرهای زیبای هیوستن، موزه‌ی هنر معاصر کِمپِر در کانزاس، موزه‌ی هنر پُرتلند، موزه‌ی عکاسی فرانسه در پاریس. او به‌عنوان «عکاس نوظهور سال ۲۰۰۸» انتخاب شده و جزء «۳۰ عکاس جدید و نوظهور» در سال ۲۰۰۷ بوده است. بلکمن همچنین برنده‌ی جوایز متعددی شده است، از جمله جایزه‌ی برتر مرکز عکاسی سانتا فه در رقابت پروژه در سال ۲۰۰۶. از این هنرمند تا کنون دو کتاب به چاپ رسیده است، تعطیلات خانگی (Domestic Vacations) (2008) و خانگی (Homegrown) (2014).

نمایشگاه «جولی بلکمن: تلنت شو» در گالری رابرت من در نیویورک تا ۲ می ۲۰۲۰ (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ادامه خواهد داشت.

نقشه‌ی گالری

جولی بلکمن. Fixer Upper، ۲۰۱۸

جولی بلکمن. Midwest Materials، ۲۰۱۸

جولی بلکمن. غذای خانگی، ۲۰۱۲

جولی بلکمن. شارپی، ۲۰۱۱

جولی بلکمن. استخر، ۲۰۱۵

جولی بلکمن. جریان هوا، ۲۰۱۱

جولی بلکمن. شِز، ۲۰۱۳

جولی بلکمن. صندلی نو، ۲۰۱۴

جولی بلکمن. مو، ۲۰۱۳

جولی بلکمن. Olive & Market، ۲۰۱۲

جولی بلکمن. آتش، ۲۰۱۲

جولی بلکمن. برف الکی، ۲۰۱۷

جولی بلکمن. فیلم شب، ۲۰۱۱

جولی بلکمن. تعطیلات، ۲۰۱۶

وبسایت جولی بلکمن

Source :