KyeongJun Yang. چشمان، از مجموعه‌ی «دگردیسی»

مسابقه عکاسی زایس ۲۰۲۰ (ZEISS Photography Award 2020) چندی پیش طی فراخوانی از علاقه‌مندان به عکاسی در سرتاسر جهان دعوت کرده بود تا با مجموعه‌عکس‌های خود در رقابت امسال مشارکت داشته باشند. تم مسابقه امسال «دیدن ماورا – کشفیات» بود و آثار ارسالی از سوی سه داور متخصص در صنعت عکاسی ارزیابی شدند.

عکاس اهل کره جنوبی KyeongJun Yang با مجموعه‌اش با عنوان «دگردیسی» برنده مسابقه عکاسی زایس امسال شد. او در این مجموعه تجارب مهاجران در ایالات متحده را نشان داده است. همچنین، نه عکاس دیگر به‌عنوان عکاس برگزیده در این مسابقه انتخاب شدند.

KyeongJun Yang. والدین، از مجموعه‌ی «دگردیسی»
KyeongJun Yang. والدین، از مجموعه‌ی «دگردیسی»

KyeongJun Yang. درون اتوبوس، از مجموعه‌ی «دگردیسی»
KyeongJun Yang. درون اتوبوس، از مجموعه‌ی «دگردیسی»

حس غربت

مجموعه‌ی «دگردیسی» از عکس‌های سیاه‌وسفیدی تشکیل شده که حول زندگی مهاجر چینی جولی چِن می‌گردند. این زن جوان پس از جدایی والدینش در دوازده سالگی، از چین به آمریکا مهاجرت کرد و از آن وقت در آنجا زندگی می‌کند. هر عکس این مجموعه با نقل قول یا پیامی از جولی چن همراه شده است که تجارب او به‌عنوان یک مهاجر، حس تنهایی و هویت چندپاره‌اش را شرح می‌دهند. به نظر یانگ، که در حال حاضر دانشجو سال آخر خبرنگاری در دانشگاه تگزاس است، تجارب چن بازتابی است از احساسات خودش از انزوا و غریبگی—حسی که هر دو آنها با بسیاری که در شرایط مشابه هستند، شریک‌اند (برای دیدن این مجموعه‌عکس به اینجا رجوع کنید).

برنده‌ی اصلی این رقابت لنزهای زایس به‌ارزش ۱۲۰۰۰ یورو و نیز ۳۰۰۰ یورو جهت تأمین مالی پروژه‌ی بعدی عکاسی‌اش دریافت می‌کند. همچنین قرار است آثار یانگ به‌همراه آثار عکاسان برگزیده در نمایشگاه سامرست هاوس لندن طی نمایشگاه جایزه جهانی عکاسی سونی به نمایش گذاشته شوند.

Source :