Anoush Abrar. از فینالیست‌های مسابقه عکاسی سفر ۲۰۱۹ مجله Independent Photographer

مجله Independent Photographer طی فراخوانی از عکاسان سرتاسر جهان برای شرکت در مسابقه عکاسی سفر ۲۰۲۰ دعوت به عمل می‌آورد.

این مجله هر ماه رقابتی را با تمی مشخص با مجموع جوایز ۲۰۰۰ دلار برگزار می‌کند و در پایان سال، تمامی عکس‌ها در کتاب «استعدادهای سال» منتشر می‌شوند. آثار برگزیده‌ی اول تا سوم در این رقابت‌ها در نمایشگاه گروهی سالانه در برلین آلمان و میلان ایتالیا به نمایش در می‌آیند.

در توضیح این فراخوان با تم سفر آمده است: «هنگام سفر، تنها راه کشف ریتم زندگی در یک مکان، تجربه کردن آن است. در این تابستان می‌خواهیم عکس‌هایی ببینیم که زندگی در یک مکان با تمام زیبایی‌اش را نشان داده و خاطرات‌مان را برانگیزند. موضوع عکاسی هر چیزی می‌تواند باشد: خیابان، پرتره، منظره، مستند… می‌خواهیم سفرتان را به اشتراک بگذاریم.»

نفرات برگزیده در این رقابت مجموعاً برنده‌ی ۲۰۰۰ دلار جایزه‌ی نقدی خواهند شد و کارهایشان در نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایش در می‌آیند.

Claire Tan. برنده مسابقه عکاسی سفر 2019 مجله Independent Photographer
Claire Tan. برنده مسابقه عکاسی سفر ۲۰۱۹ مجله Independent Photographer
استیو مک‌کوری داور سال قبل این رقابت در توضیح این عکس آورده است: «آنچه در آغاز توجهم را به خود جلب کرد و در نهایت باعث شد این عکس در مقام اول قرار بگیرد، ترکیب‌بندی شاعرانه و تقارن جالب آن است. آرایش رنگی موزون با آن قرمزی سطل که بیرون می‌زند، در این عکس بسیار خوب کار کرده. حرکت موجود در عکس نشان می‌دهد که باد ملایمی در حال وزش است و این احساس را در من ایجاد می‌کند که انگار وقتی این عکس گرفته می‌شد آنجا بودم.»

جوایز

  • نفر اول: ۱۰۰۰ دلار جایزه نقدی
  • نفر دوم: ۶۰۰ دلار جایزه نقدی
  • نفر سوم: ۴۰۰ دلار جایزه نقدی
  • آثار نفرات اول تا سوم در نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایش در آمده و با بازخورد مختصصان این رقابت همراه خواهند شد. در فهرست پنل متخصصان این رقابت اسم‌هایی مثل استیو مک‌کوری (Steve McCurry)، رضا دقتی، اد کاشی (Ed Kashi) و کریستوفر اندرسون (Christopher Anderson) به چشم می‌خورند.
  • آثار نفرات برگزیده و تمامی فینالیست‌ها در کتاب «استعدادهای سال» منتشر شده، در دوره‌ی آنلاین رایگان مگنوم با الک سات (Alec Soth) شرکت خواهند کرد و پوشش بین‌المللی و رسانه‌ای خواهند داشت.

داور

  • داور این رقابت Matthieu Paley است. او متولد فرانسه و عکاس مجله نشنال جئوگرافیک و عضو انجن عکس (The Photo Society) است. او ورکشاپ‌هایی را برای مأموریت‌های نشنال جئوگرافیک برگزار کرده و کارهایش در نشریات متعددی از جمله جئو، نیوزویک، تایم، اوت‌ساید و لوموند منتشر شده‌اند.

شرایط شرکت در رقابت

  • هزینه‌ی شرکت تک‌عکس ۱۵ دلار، ۳ عکس ۳۰ دلار و ۶ عکس ۴۰ دلار است.

مهلت ارسال آثار

  • تا ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ (۳۱ آگوست ۲۰۲۰)

برای شرکت در این رقابت به اینجا مراجعه کنید.

برای تماشای برندگان و فینالیست‌های سال قبل این رقابت به اینجا مراجعه کنید.