نمایشگاه انفرادی عکس‌های‌ علی منوچهری با عنوان «هزار و یک» روز جمعه ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۹ در گالری روشنخانه افتتاح می‌شود.

علی منوچهری در اولین نمایشگاه انفرادی خود سراغ افرادی رفته است که بیشتر ما امروزه در کلان‌شهرها با آنها سروکار داریم: پیک‌های موتوری؛ آدم‌هایی که به‌ندرت توجه ما را به خود جلب می‌کنند اما به‌نظر بدون آن‌ها، جریان تجارت، کسب و کار و زندگی روزمره دچار اختلال جدی می‌شود.

منوچهری در عکس‌های خود که با گزاره‌هایی از سوی سوژه‌هایش همراه است، می‌کوشد تا ما را بیشتر با نحوه‌ی زیست و فضای فکری آنها آشنا کند. آن طور که در بخشی از بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده است: «فارغ از هر خوانش‌ هنری یا سیاسی-اجتماعیِ عکس‌ها، هدف مجموعه‌ی هزار و یک، دیدن قشر‌های گوناگون جامعه‌ و شنیدن آمال وآرزوهایشان است.»

مجموعه‌ی حاضر ماحصل بیش از دو سال کندوکاو، همراهی و گفت‌وگوی عکاس با این قاصدان موتورسوار در مناطق مختلف شهر تهران است. رویکرد مستقیم و سرد عکاس به موضوع و همچنین اضافه شدن نوشته‌هایی در کنار عکس‌ها که روایت‌هایی خُرد از زندگی سوژه‌ها را به ما عرضه می‌کند، سبب شده تا این مجموعه از مستندنگاری کلاسیک صرف کمی فاصله گرفته و هم‌زمان رنگ‌وبویی معاصر به خود گیرد. علاوه بر این، تلاش برای بازنمایی پیک‌های موتوری در بستر فعالیت‌شان توانسته این پرتره‌های اجتماعی را در ذیل منظره‌ی شهری نیز خوانش‌پذیر کند.

علی منوچهری متولد ۱۳۷۳ است و عکس‌های او تاکنون در نمایشگاه‌های گروهی متعددی چون «نفرآباد»، «مسائل اجتماعی ایرانی» و «جشنواره عکس دانشجویی اینچئون کره جنوبی» به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «هزار و یک» تا ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

نشانی: تهران، خیابان انقلاب، جمالزاده جنوبی، خیابان کلهر، بین استاد بهزاد (کاوه) و زارع، پلاک ۶۹، گالری روشنخانه
ساعات بازدید: ۱۶ تا ۲۰
گالری شنبه‌ها تعطیل است.

شماره تماس: ۶۶۹۳۸۴۵۵
وبسایت گالری: www.roshankhaneh.com
اینستاگرام گالری: instagram.com/roshankhaneh