جدیدترین کتاب عکاس سرشناس ایرانی کاوه کاظمی با عنوان «خلیج فارس صحنه جنگ‌های بی‌پایان، عراق ۱۳۶۹» با حضور این عکاس جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ در فضای باز تراس کافه تماشاخانه ایرانشهر کنار خانه هنرمندان رونمایی می‌شود.

این کتاب، که چهارمین کتاب عکس کاوه کاظمی است و در ۱۲۸ صفحه از سوی مؤسسه نشر نظر به‌چاپ رسیده، حاوی پوشش سه‌هفته‌ای کاظمی از وقایع حمله نیروهای متحد به عراق موسوم به «طوفان صحرا» است. کاظمی در معرفی این کتاب آورده است:

«امروز که به خلیج فارس نگاه می‌کنم، آن را صحنه‌ی پروژه‌های درازمدت می‌بینم: اول صدام حسین را تقویت کردند و به او آن‌قدر سلاح‌های مختلف، و از جمله سلاح شیمیایی، دادند تا هشت سال در مقابل ایران بجنگد؛ جنگی بی‌حاصل که باعث نابودی هر دو کشور شد و خسارات جانی و مالی زیادی به بار آورد. ‏بعد از آن هم، با قیام کردها در شمال و شیعه‌ها در جنوب عراق و سرکوب آنها به‌دست صدام حسین، سیل عظیمی از آوارگان از مرزهای ایران و ترکیه وارد این کشورها شدند و فاجعه پشت فاجعه رقم خورد.

پس از سقوط صدام حسین، به‌تدریج هرج‌ومرج در خاورمیانه بالا گرفت: عراق کاملاً نابود شد، در لیبی انقلاب شد و سوریه نیز در آتش ده سال جنگ داخلی می‌سوزد. «طوفان صحرا» همچنان ادامه دارد و خاورمیانه گویی صحنه‌ی جنگ‌های بی‌پایان است.»

کاوه کاظمی (متولد ۲۵ مهر ۱۳۳۱، تهران) از سرشناس‌ترین عکاسان مطبوعاتی ایران است. او در چهار دهه‌ی گذشته به‌عنوان عکاس خبری آزاد فعالیت داشته و عکس‌هایش در رسانه‌های بین‌المللی بزرگ جهان از جمله نیوزویک، نیویورک‌تایمز، اشترن، اشپیگل، پاری مَچ، اکسپرس، مجله ی فیگارو و جئو منتشر شده‌اند. عکس «سرباز گریان» کاظمی که در روزهای نخستین جنگ ایران و عراق گرفته‌شده است، شهرت جهانی پیدا کرده و از آثار کلاسیک جنگ به شمار می‌‎رود.

کاظمی با سفر به کشورهای مختلف مانند ایرلند شمالی، لبنان، نیکاراگوئه، کوبا، یوگسلاوی، افغانستان، اندونزی، سوریه، قبرس، آذربایجان و عراق (در زمان جنگ خلیج‌فارس) دامنه عکاسی خود را توسعه داده و اکنون در زادگاهش ایران زندگی می‎کند و همچنان به‌کار و عکاسی در منطقه مشغول است.

پوشش خبری آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال ۱۳۹۱، جنگ برای تصرف موصل در پاییز ۱۳۹۵ و حضور در بین شبه‌نظامیان فارک کلمبیا پس از قرارداد صلح در دی‌ماه ۱۳۹۵، از آخرین گزارش‌های برون‌مرزی کاظمی هستند. عکس‌هایی که کاظمی از انقلاب ایران و دیگر کشورهای جهان تا به امروز تهیه کرده، در آژانس عکس گِتی قرار گرفته‌اند.

رونمایی و امضاء کتاب «خلیج فارس صحنه جنگ‌های بی‌پایان، عراق ۱۳۶۹» از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در فضای باز تراس کافه تماشاخانه ایرانشهر جنب ساختمان اصلی خانه هنرمندان انجام می‎شود.

برای سفارش آنلاین مجموعه کتاب‌های کاوه کاظمی، از جمله کتاب‎های «انقلابیون» – «سایه‌ها و یادها» – «آشوب و آرام ایرلند شمالی» و «خلیج فارس صحنه جنگ‌های بی‌پایان، عراق ۱۳۶۹» ، به فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی مراجعه کنید.