نمایشگاه آنلاینی از آثار مرتضی نیک‌نهاد با عنوان «ماهی بزرگ» تیر ماه ۱۴۰۰ در وبسایت گالری راه ابریشم پذیرای علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه ۲۴ قطعه عکس از جمله عکس‌های قدیمی خانوادگی و عکس‌های صحنه‌پردازی‌شده به تماشا گذاشته شده است. در معرفی این نمایشگاه آمده است:

«در یکى از شب‌هاى میانى دهه‌ى هفتاد مادرم خوابى دید که سرآغاز فصلى دشوار از زندگى‌مان بود. او دچار بیمارى مبهمى شد که ریشه‌اش بر اساس آنچه پزشکان مى‌گفتند ضایعات روحىِ باقى‌مانده از وقایع گذشته بود. بیش از یک دهه از آن شب گذشت تا مادر پرده از خوابى برداشت که تا پیش از آن پنهانش کرده بود، او از جاندار مجهول‌الهویه و رُعْب‌آورى سخن مى‌گفت که در خوابش به‌سرعت بزرگ شده، به‌گونه‌اى که او در وضعیتى برزخ‌گونه تلاش مى‌کند از خواب برخیزد. مادر در این سال‌ها تنها یک‌بار راضى شده درباره‌ى آن شب حرف بزند و هربار در مقابل پرسش‌هاى احتمالى از روایت آن شب پرهیز مى‌کند، هیولایى که على‌رغم خواستش همچنان با او بوده است. مجموعه‌ى ماهى بزرگ برداشت ذهنى‌ست از بیست سال زندگى و مشاهدات من از روزمره‌ی زنى که با یک هیولاى رام‌شده و زخمى زندگى مى‌کند.»

برای تماشای آنلاین این نمایشگاه، به وبسایت گالری راه ابریشم مراجعه بفرمایید.