آثار برگزیده ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان همزمان با هفته سلامت روان در وزارت بهداشت به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی فیاپ در ایران، آثار برگزیده ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان از ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایش در می‌آید و تا پایان ۲۴ مهرماه ادامه دارد.

در ششمین دوره جشنواره سلامت روان که در سه بخش با موضوع آزاد، موضوع سلامت روان و موضوع کووید ۱۹ (کرونا) برگزار شد، ۳۰ هزار اثر از ۴ هزار عکاس از ۸۱ کشور جهان (۵۸ درصد عکاسان خارجی و ۴۲ درصد عکاسان ایرانی) به دبیرخانه جشنواره رسید و از سوی یک هیأت داوری بین‌المللی ارزیابی و داوری شد.

این جشنواره با ایجاد بستری برای هم‌افزایی و هم‌فکری از منظر دیدگاه‌های متنوع فرهنگی و افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت روان و حساس کردن جامعه، می‌تواند سبب ارتقای سطح سواد سلامت روانی اجتماعی افراد، و افزایش شاخص‌های سلامت روان شود.

دکترمحمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به‌عنوان دبیر جشنواره و علی سامعی، نماینده فیاپ در ایران به‌عنوان مدیر هنری و مدیر بخش بین‌الملل جشنواره حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان هر ساله با هدف افزایش آگاهی سلامت روان جامعه با استفاده از هنر عکاسان ایران و جهان و به‌منظور بازآفرینی و ارائه مؤثر موضوعات روان‌شناختی، توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان، با حمایت دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت و با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.