نمایشگاه گروهی عکس «قزوین؛ جنوب و شمال» با حضور ۲ عکاس و انتخاب مهدی وثوق‌نیا عصر شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ در گالری وندا در شهر قزوین گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه ۲۷ عکس رنگی به رویکرد عکاسی شهری از فهیمه قلعه‌ها و مینا صالحی که هر دو فارغ التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه آزاد اسلامی هستند به نمایش در می‌آید.

عکاسان این نمایشگاه در متن خود آورده‌اند: « در سال‌های اخیر قزوین به جهت هماهنگی با زندگی امروز تحولات اجتناب‌ناپذیر زیادی را به خود دیده است. تخریب کوچه‌ها و محله‌های قدیمی در جنوب و ساخت لجام‌گسیخته‌ی آپارتمان‌ها و برج‌ها در شمال شهر، با از بین بردن یکپارچگی باعث بیگانگی هر چه بیشتر جنوب و شمال آن گشته به گونه‌ایی که با نگریستن به بخش شمالی شهر، هیچ ردی از دیرینگی این شهر تاریخی در آن دیده نمی‌شود.

عکس‌های پیش‌رو دو مجموعه‌ی مجزا هستند که در دو منطقه‌ی دباغان در جنوب و محله پونک در شمال قزوین کار شده‌اند و در هر یک از این مجموعه‌ها عکاسان به ثبت تجربه‌ی زیسته‌شان در این محله‌ها پرداخته‌اند. شاید همنشینی این دو مجموعه و دیدن چگونگی تخریب و ساختن دوباره‌ی شهر فرصتی برای تفکر عمیق‌تر به شهر و یا خود ما باشد.»

نمایشگاه «قزوین؛ جــنوب و شــمال»  تا ۷ آبان ۱۴۰۰ دایر خواهد بود و علاقه‌مندان با رعایت تمامی قوانین بهداشتی و فاصله اجتماعی می‌توانند در گالری وندا به نشانی قزوین، میدان جانبازان، ابتدای بلوار مطهری، طبقه همکف برج‌‌های راژیا، دیدن کنند.


نمایشگاه گروهی « قزوین؛ جنوب و شمال»
۱ تا ۷ آبان ۱۴۰۰
ساعات بازدید: ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۱
نشانی: قزوین، میدان جانبازان، ابتدای بلوار مطهری، طبقه همکف برج‌‌های راژیا، گالری وندا
گالری وندا همه روزه باز است.
تلفن: ۰۲۸۳۳۹۹۳۲۴۹

فهیمه قلعه‌ها. محله دباغان، زمستان 1398
فهیمه قلعه‌ها. محله دباغان، زمستان ۱۳۹۸

فهیمه قلعه‌ها. محله دباغان، پاییز 1398
فهیمه قلعه‌ها. محله دباغان، پاییز ۱۳۹۸

مینا صالحی. پونک، پاییز 1398
مینا صالحی. پونک، پاییز ۱۳۹۸

مینا صالحی. پونک، تابستان 1398
مینا صالحی. پونک، تابستان ۱۳۹۸