سباستیانو تومادا عکاس جنگ با دوربین ویژه در حال عکاسی در فضای مجازی جنگ جهانی دوم

عکاسان جنگ سباستیانو تومادا و الکس پاتر در فضای یک بازی کامپیوتری تجربه‌ی متفاوتی از عکاسی را در جبهه‌های جنگ جهانی دوم رقم زدند.

در ویدئویی سه دقیقه‌ای که به‌تازگی برای معرفی بازی ویدئویی Call of Duty Vanguard منتشر شده، یک «دوربین» ویژه به دست عکاسان جنگ سباستیانو تومادا و الکس پاتر داده می‌شود تا از طریق آن در فضای واقع‌گرایانه و تعاملی جبهه‌های جنگ جهانی دوم قرار گرفته و در آن اقدام به عکاسی کنند (ویدئو را در پایین ببینید).

به‌گفته‌ی مایکل ساندرس، کارگردان بصری شرکت اکتیویژن ناشر بازی پرطرفدار Call of Duty، این تجربه «نه تنها آنها را وارد موتور بازی کرده، بلکه همچنین آنها را در زمان به عقب برده طوری که انگار یک عکاس در آن دوره از تاریخ هستند.»

Sebastiano Tomada Piccolomini. عکس گرفته‌شده در فضای بازی Call of Duty Vanguard
Sebastiano Tomada Piccolomini. عکس گرفته‌شده در فضای بازی Call of Duty Vanguard

Sebastiano Tomada Piccolomini. عکس گرفته‌شده در فضای بازی Call of Duty Vanguard
Sebastiano Tomada Piccolomini. عکس گرفته‌شده در فضای بازی Call of Duty Vanguard

سباستیانو تومادا فتوژورنالیست ایتالیایی است که تجربه‌ی مستندسازی جنگ‌های افغانستان، لیبی، سوریه و پیامدهای زلزله سال ۲۰۱۰ هائیتی را دارد. الکس پاتر عکاس و خبرنگار آمریکایی است که غالباً در خاورمیانه و با تمرکز روی عراق و یمن کار کرده است. در این ویدئو، آنها در زمان سفر کرده و این بار صحنه‌های نبرد جنگ جهانی دوم در شمال آفریقا، برلین و جبهه غرب را عکاسی می‌کنند.

پاتر درباره‌ی این تجربه‌ی جدید عکاسی توضیح داده: «احساس می‌کردم که آنها موقعیت‌هایی هستند که معمولاً از آنها عکاسی می‌کنم. این که بخشی از نبردی باشم که هیچ‌گاه در آن نبوده‌ام تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بود.» تومادا می‌افزاید: «پویایی بازی شگفت‌زده‌ام کرد چرا که در واقع همه چیز در دور و برتان در حال حرکت و جنبش بود. جنگ همین شکلی است. نبرد همین شکلی است. واقعیت همین است.»

Alex Potter. عکس گرفته‌شده در فضای بازی Call of Duty Vanguard
Alex Potter. عکس گرفته‌شده در فضای بازی Call of Duty Vanguard

Alex Potter. عکس گرفته‌شده در فضای بازی Call of Duty Vanguard
Alex Potter. عکس گرفته‌شده در فضای بازی Call of Duty Vanguard

این پروژه نظر مثبت بسیاری را به خود جلب کرده چرا که بازیکن این بار به‌جای سرباز در نقش یک عکاس جنگ قرار می‌گیرد که او را در موقعیت همدردی با قربانیان جنگ قرار می‌دهد زیرا در این نقش هدف ثبت لحظات وحشتناک است و نه ایجاد آنها.

شایان ذکر است که نسخه چاپ‌شده‌ی عکس‌های این عکاسان (در ۲۵ نسخه) با هدف خیریه و کمک به اشتغال‌زایی کهنه‌سربازان جنگ به فروش می‌رسند.

Source :