در نمایشگاه Camera and Photo Imaging Show 2022 در ژاپن، قرار است از یک ابزار جدید که با هدف احیاء دوربین‌های قدیمی طراحی شده رونمایی شود. Digi Swap ابزاری است که با آن می‌توانید گوشی آیفون خود را به دوربین فیلم‌خور متصل کنید و با آن دوربین عکس‌های دیجیتال بگیرید.

اگر یک دوربین و لنز قدیمی دارید اما دردسرها و هزینه‌های عکاسی آنالوگ شما را نسبت به استفاده از آن سرد کرده، با امکان ثبت عکس دیجیتال با این ابزارهای عکاسی آنالوگ راه جدیدی پیش رویتان گشوده خواهد شد.

در حال حاضر جزئیات بسیار کمی در مورد این دستگاه منتشر شده، اما وبسایت Digi Swap چند عکس از آن را منتشر کرده است. این دستگاه چند بخش آلومینیومی دارد که می‌توان آن را روی دوربین‌های مختلفی سوار کرد. Digi Swap با گوشی‌های آیفون مدل X، XS، ۱۱، ۱۱ پرو، ۱۲، ۱۲ پرو، ۱۳ و ۱۳ پرو کار می‌کند. مشخص نشده است که این دستگاه با آخرین مدل Max هم سازگاری دارد یا نه.

بعد از درآوردن جای فیلم دوربین، می‌توانید گوشی خود را با Digi Swap به پشت دوربین بچسبانید. سپس از طریق یک اپ عکس‌ها را روی آیفون خود ثبت می‌کنید. به‌هنگام استفاده از این اپ در یک گوشی اتصال‌یافته، سرعت شاتر و دیافراگم روی خودِ دوربین تنظیم می‌شوند. شما همچنین می‌توانید برای ثبت عکس از شاتر دوربین استفاده کنید.

با وجود این که Digi Swap ابزار جالبی به نظر می‌رسد اما با نظر به عکس‌های منتشرشده، باید گفت که برای عکاسی کمی بدقلق به نظر می‌رسد. همچنین، برای درست قرار دادن دوربین آیفون در پشت دوربین، به کمی مهارت نیاز است. بر اساس چند عکس نمونه‌ای که در وبسایت Digi Swap منتشر شده است، با این دستگاه می‌توانید عکس‌های دیجیتالی بگیرید که ظاهر و شخصیت لنزهای آنالوگ را حفظ می‌کنند. به هر حال، عکس دیجیتال مسلماً همان عکس آنالوگ نمی‌شود.

نمونه فیلمبرداری با Nikon F2+NIKKOR-S F=50mm

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول منتشر نشده، اما می‌دانیم که این محصول قرار است در کیک‌استارتر عرضه بشود. با آن که فهرست کامل دوربین‌های سازگار با این دستگاه هنوز در دسترس نیست، اما خوب است اشاره کنیم که استفاده از Digi Swap در دوربین Leica M به یک ابزار الحاقی دیگر نیاز دارد که باید جداگانه آن را خرید.

Source :