مینا برومند. از مجموعه «آفانتازیا»

نمایشگاه آنلاین آثار چندرسانه‌ای مینا برومند با عنوان «آفانتازیا» در وبسایت گالری راه ابریشم پذیرای علاقه‌مندان است.

مینا برومند در معرفی این نمایشگاه آورده است:

«کار من بر اساس یک رویکرد تجربی است که در آن استفاده از رسانه‌های مختلف به من این امکان را می‌دهد که در خلق آثار هنری بازیگوش باشم. به‌طور تصادفی هنگام گوش دادن به رادیو بی‌بی‌سی متوجه شدم که کمبود حافظه بصری که همیشه تجربه کرده‌ام پدیده‌ای است که به نام آفانتازیا شناخته می‌شود و این شروع پروژه‌ای بود به دنبال کشف فقدان تصاویر بصری در ذهنم.

من یک رویکرد تجربی را برای بررسی رابطه بین حافظه و تصویرسازی بصری  ذهن  در پیش گرفتم و متوجه شدم که این شرایط به‌جای بازدارندگی خلاقیت من، در واقع به آن کمک کرده است. من این  پروژه  را بدون هیچ برنامه‌ی مشخصی برای پایان آن شروع کردم و به ناخودآگاهم اجازه دادم که من را به سمت ناشناخته‌ها هدایت کند.

عکس‌های انتخاب‌شده نمادی از وابستگی عاطفی من به حافظه‌ام است. من به‌صورت دستی لایه‌های جدیدی را روی سطح چاپ‌های عکاسی اضافه می‌کنم، راهی برای ارتباط ذهن با خاطراتم. این ویدئوی کوتاه عکس‌ها، نقاشی‌ها، و صدای من را در کنار هم قرار می‌دهد تا نحوه‌ی برخورد مغز من با خاطرات را بدون بهره‌مندی از چشم ذهن منعکس کند.»

مینا برومند. از مجموعه «آفانتازیا»
مینا برومند. از مجموعه «آفانتازیا»

درباره هنرمند

مینا برومند هنرمند ایرانی مقیم لندن و فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی عکاسی از دانشگاه متروپولیتن لندن است. مجموعه آفانتازیا در طول فتو لندن ۲۰۲۱ در سامرست هاوس در سالن فارغ‌التحصیلان جایزه گرفته و به نمایش گذاشته شده است.

او به‌عنوان برنده جایزه دانشجویی «کارت بلانش ۲۰۲۱» در پاریس فتو همان سال آثارش را در Grand Palais Ephemere و ایستگاه قطار بین‌المللی Gare du Nord در پاریس، به نمایش گذاشت. او همچنین در فهرست نهایی انجمن عکاسی سلطنتی برای عکاس مستند سال (DPOTY) و جوایز دانشجویی انجمن عکاسان (AOP)2021 قرار گرفته است.


برای تماشای این نمایشگاه آنلاین به این نشانی مراجعه فرمایید.