دومین رویداد فرهنگی آوای گاز با معرفی آثار برگزیده در روز دوم اسفندماه ۱۴۰۰ و برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر، دبیر دومین رویداد فرهنگی آوای گاز استان بوشهر روز دوشنبه در آیین پایانی این برنامه گفت: گاز و مصرف ایمن و بهینه، گاز و محیط زیست، گاز و توسعه پایدار، گاز، رفاه و آسایش اجتماعی و گازرسانی روستایی و مهاجرت معکوس موضوع‌های برگزاری دومین رویداد فرهنگی آوای گاز در این استان بود.

ابراهیم عباسی هدف از برگزاری دومین رویداد فرهنگی آوای گاز استان بوشهر را آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی و ارائه الگوی متناسب، مشارکت ذینفعان در راستای اطلاع‌رسانی عملکرد شرکت گاز استان و معرفی فعالیت‌ها به افکار عمومی، شناسایی و استفاده از نیروهای مستعد و خلاق برای ارتقای سطح کیفی و کمی در فرایند تولید محتوا و تشویق، ترغیب و استفاده از توانمندی هنرمندان عرصه رادیو، صدا و تصویر در زمینه تولید محتوا در ارتباط با صنعت گاز عنوان کرد.

عباسی اضافه کرد: همزمان با انتشار فراخوان دومین رویداد فرهنگی آوای گاز بوشهر ۲۵۶ اثر شامل ۴۵ اثر در بخش صدا خاطره، داستان و نمایش رادیویی، ۲۰ اثر در بخش فیلم و ۱۹۱ اثر در بخش عکس از ۹ استان کشور با رده سنی پنج تا ۶۰ سال شرکت کردند.

وی گفت: از این مجموع ۶۰ اثر شامل ۹ اثر رادیویی، ۱۴ اثر خاطره و داستان، هفت اثر فیلم و ۳۰ اثر در بخش عکس به مرحله مسابقه راه یافتند. عباسی یادآور شد: از مجموع آثار برگزیده ۲۰ اثر شامل سه اثر در بخش فیلم، پنج اثر در بخش عکس، پنج اثر در بخش صدا و نمایش رادیویی و هفت اثر در بخش خاطره و داستان به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی گفت: براساس نظر هیات داوران دومین رویداد فرهنگی آوای گاز استان بوشهر در بخش فیلم اثر «سهم من» از مهدی جوزایی تهران، «۱-۹-۴» از عبدالخالق عیسوندی از بوشهر و اثر «بلوط سبز می‌ماند» از ندا رحمان پور دشتکی از چهارمحال و بختیاری به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شدند.

عباسی اضافه کرد: در بخش عکس نیز آثار یاسر محمد خانی از استان مرکزی، هادی دهقان پور از خراسان رضوی و همایون کشور پرست نادی از گیلان به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند. وی یادآور شد: همچنین هیات داوران اثر خانه رنگی اسحاق آقایی از کهگیلویه و بویراحمد و گاز از جلیل گلستانیان از بوشهر را نیز در بخش عکس شایسته تقدیر شناختند.

عباسی گفت: در بخش نمایش رادیویی هیات داوران آثار مریم رسولی با عنوان «علمک مشترک»، طاهره حیدرپور «ایمنی گاز»، لقمان بحرانی «مجد» و مهدی محمدیان «گاز» از بوشهر و شهرزاد مظفری «مسابقه» از لرستان را به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی کردند. وی اضافه کرد: در بخش خاطره و داستان نیز زینب عربی با اثر کیسه بوک، زهرا حسین آبادی «چشم انتظار» و ماریا دباش «خیزم» از بوشهر به ترتیب موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم دومین رویداد فرهنگی آوای گاز شدند.

دبیر دومین رویداد فرهنگی آوای گاز در استان بوشهر ادامه داد: همچنین با نظر هیات داوران محمد حاجی زاده به دلیل ارائه اثر مددرسانان خوش قلب و عبدلله ماندگار با اثر شعله آبی نیز از بوشهر در بخش خاطره و داستان شایسته تقدیر معرفی شدند.

خاطر نشان می‌سازد هیات داوران بخش فیلم و عکس این رویداد آقایان داریوش غریب زاده، جواد رمضانی و احسان عبدی پور و در قسمت صدا آقایان شاهین بهرام نژاد، جهانشیر یار احمدی و سعید نوذری بودند.