نمایشگاه عکس‌های‌ مجید بازایی با عنوان «پارامونت» عصر جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با رونمایی از اولین کتاب این هنرمند با نام «ایران کوچک من، شیراز» در گالری آبان گشایش می‌یابد.

چهارده قطعه عکس این نمایشگاه و پنجاه عکس منتشرشده در کتاب در ژانر  عکاسی خیابانی برای اولین بار از این هنرمند به نمایش می‌آیند.

مجید بازایی، سال‌ها در زمینه عکاسی خیابانی فعالیت داشته و سابقه شرکت در چندین نمایشگاه گروهی در کشورهای ایتالیا، اسکاتلند و یونان را دارد. در مقدمه کتاب «ایران کوچک من، شیراز» آمده است: «شیراز، یکی از بزرگترین شهرهای ایران است که آن را بیشتر به باغ‌ها و مکان‌های دیدنی‌اش می‌شناسند. اما علاوه بر این، شهر شیراز جدا از تاریخچه‌اش ، قابل واکاوی است. شیراز معاصر را دیگر نمی‌توان تنها از مکان‌های گردشگری‌اش شناخت و نیاز بیشتری به بررسی ساکنان امروزی آن دارد. کمبود چنین کتاب‌های عکسی مرتبط با روزگار کنونی شهر و مردمان شیراز، من را بر آن داشت تا از زاویه دید خود مجموعه پیش رو را ارائه دهم و با شما به اشتراک بگذارم.»

مجید بازایی برای تهیه این کتاب با چندین عکاس شناخته‌شده مکاتبه داشته و نظرات آنها را جویا شده است، که بخشی از نظرات در ابتدای کتاب آمده است. از جمله نظر مایکل مکیل وینی (برنده لنز کالچر ۲۰۲۱ در بخش مجموعه‌عکس)، ریچارد بِیکر (برنده ورلد پرس فتو ۱۹۹۴) و چندین عکاس دیگر.

این نمایشگاه تا ۳۰ تیر ۱۴۰۱ برپا خواهد بود.

نمایشگاه «پارامونت»
۲۴ تا ۳۰ تیر ۱۴۰۱
ساعات بازدید: هر روز ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ (افتتاحیه: جمعه ساعت ۱۸)
نشانی: شیراز ، خیابان عفیف آباد، حدفاصل کوچه ۱۸ و ۲۰، گالری آبان