کتاب عکس‌های خیابانی مجید بازایی عکاس شیرازی با عنوان «ایران کوچک من، شیراز» منتشر شد.

مجید بازایی در مقدمه کتاب «ایران کوچک من، شیراز» آورده است: «شیراز، یکی از بزرگترین شهرهای ایران است که آن را بیشتر به باغ‌ها و مکان‌های دیدنی‌اش می‌شناسند. اما علاوه بر این، شهر شیراز جدا از تاریخچه‌اش قابل واکاوی است. شیراز معاصر را دیگر نمی‌توان تنها از مکان‌های گردشگری‌اش شناخت و نیاز بیشتری به بررسی ساکنان امروزی آن دارد. کمبود چنین کتاب‌های عکسی مرتبط با روزگار کنونی شهر و مردمان شیراز، من را بر آن داشت تا از زاویه دید خود، مجموعه پیش رو را ارائه دهم و با شما به اشتراک بگذارم.»

مجید بازایی برای تهیه این کتاب با چندین عکاس شناخته شده مکاتبه داشته و نظرات آنها را جویا شده است، که بخشی از نظرات در ابتدای کتاب آمد است. از جمله نظر مایکل مکیل وینی (برنده لنز کالچر ۲۰۲۱ در بخش مجموعه عکس)، ریچارد بِیکر (برنده ورلد پرس فتو ۱۹۹۴) و چندین عکاس دیگر. مایکل مک وینی در ارتباط با این کتاب گفته است: «از تو ممنونم که این تصاویر را از شهر زیبایت شیراز نشانم دادی. گشت و گذار هدفمندت، حس و حال واقعی شهری که در آن عکاسی می‌کنی را به من منتقل کرد. پر واضح است در باب چینش و ویرایش عکس‌هایت تـامل کرده‌ای و این تلاش، راه را برای بیننده هموار کرده. با قرار دادن چهره‌ی شَهرت در مرکز این مجموعه، درکِ بهتری را از بافت آن شهر برای مخاطب فراهم کردهای.

این کتاب در کتابفروشی‌های شیراز، همچون کتاب فروشی آبی، شیرازه، ارمغان هنر، آبگون و گالری آبان در دسترس علاقه‌مندان است. در این کتابفروشی‌ها، ارسال کتاب به سراسر نقاط کشور نیز امکان پذیر است.