عصر روز سه‌شنبه هشتم تیر ۸۹ نمایشگاه عکس و نقاشی کودکان به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت با عنوان «سفیران صلح» در فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد.
همایشی نیز با همین عنوان در ساعت ۱۷ روز سه شنبه هشتم تیر  با حضور معاون رئیس جمهور، «منوچهر متکی» وزیر امور خارجه، نمایندگانی از کشورهای  هیروشیمای ژاپن، ایپر بلژیک، حلبچه عراق ، ویتنام و سردشت ایران که تحت حملات بمب‌های شیمیایی قرار گرفته اند، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی نظیر صلیب سرخ، مقامات سیاسی و جمعی از هنرمندان در سالن خلیج فارس این مجموعه برپا می‌شود.
در نمایشگاه «سفیران صلح» که با شعار «قربانیان سلاح‌های شیمیایی و اتمی در آرزوی صلح و عدالت» برگزار می‌شود، تعداد ۱۵۰ عکس مربوط به بمباران‌های اتمی و شیمیایی پنج کشور آسیب دیده از حدود ۱۰۰ عکاس داخلی و خارجی به دیوار نگارخانه شماره یک آویخته می شود. در کنار نمایش عکس‌ها، فیلم‌های مستندی از بمباران‌های شیمیایی نیز در فضای گالری اکران می‌شود .
نمایشگاهی از نقاشی کودکان ایرانی و ژاپنی هم با عنوان «صلح و دوستی» که پیش از این در هیروشیمای ژاپن رونمایی شده‌اند در گالری شماره دو این مجموعه در معرض دید عموم قرار می گیرد. در کنار آثار کودکان تجهیزات حفاظت در مقابل سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی اعم از ماسک، لباس و… به تماشا گذاشته می‌شود.
در حاشیه این برنامه کارگاه تخصصی اریگامی که هنری ژاپنی ست با عنوان «کاغذ و تا» به مدت سه روز در فضای گالری برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور مصدومان حملات شیمیایی برپا شده و در طول مدت این برنامه مصدومان در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران خاطرات خود را از این حملات بازگو می‌کنند.
این برنامه از هشتم تا یازدهم تیر به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت و روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی به همت انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، موزه صلح تهران در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.