890421.jpg


جمعه ۲۵ تیرماه ۱۳۸۹ نمایشگاه عکس «نیو فولدر ۱» در گالری راه ابریشم افتتاح می‏شود. این نمایشگاه که به انتخاب آرش فایض صورت گرفته، با هدف معرفی گوشه‏ای از استعدادهای نسل جوان عکاسی ایران گردآوری شده است.
در این نمایش، آثاری از ساسان ابری، احسان براتی، پولاد جواهرحقیقی، حسین رجبی، آیدین رحیمی پورآزاد، فریده سخایی، رضا شجاعی، نسرین طالبی، کیانا فرهودی، محبوبه کرملی، تهمینه منزوی، آناهیتا نوروزی در معرض دید گذاشته خواهد شد.
افتتاحیه: ۲۵ تیرماه ۱۳۸۹ از ساعت ۱۶ تا ۲۰
۲۶ تیرماه تا ۴ مردادماه ۱۳۸۹
شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹
پنج‏شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۰
گپ و گفتگو با عکاسان: پنج‏شنبه ۳۱ تیرماه – ساعت ۱۸
گالری راه ابریشم، خیابان فرمانیه غربی (لواسانی)، جنب شهروند، پلاک ۱۰۳

بخشی از یادداشت آرش فایض درباره‏ی این نمایشگاه:
نیو فولدر یک، مجموعه‌ای از آثار عکاسان جوان ایرانی‏ست، نسل متولدین دهه شصت شمسی، که خودم هم به آن تعلق دارم. در بین این دوازده عکاس، کسانی هستند که نمایش‌‏های گروهی داشتنه‏اند، کسانی هم نداشته‏اند و تجربه اول آنهاست. در حقیقت، در نیوفولدر ۰۱(که اگر بد روزگار نباشد، در آینده به اعداد غیر از یک هم ختم خواهد شد) تصمیم گرفتم تا امکان نمایش آثاری را فراهم بیاورم که مجموعه‏هایی قابل توجه از نسل جدید و آینده‏دار عکاسی ایران هستند. آثاری که تا دیروز، یا فقط بر دیوارهای دانشگاه‏شان ژوژمان می‏شدند یا در هارد دیسک‏هایی رها شده بودند.
حضور این عکاسان با تنوع ژانر کاری و عدم وحدت موضوعی، شاید در نگاه اول گیج‏کننده به‏نظر برسد، اما اهدافی را دنبال می‏کند؛ احترام به هنرمند با هر سبک و سیاقی که دارد و آزادی در نوع کار/ارائه/مدیوم، فاصله گرفتن از حالت «موضوع دادن» به هنرمندان و این که بیبیل هویج موضوع انشا می‏شود، و تلاش برای دیدن آثار یک نسل در کنار هم (در فقدان موزه‏ی عکاسی). در عین حال، این پراکندگی بیان‏گر نسل جدید است؛ نسلی که به واسطه‏ی ظهور دوربین دیجیتال، به تعداد عکاسان آن از لحاظ کمّی اضافه شده و از لحاظ کیفی، دچار یک بحران ایده و محتواست.