دبیرخانه انجمن صنفی عکاسان مطبوعات اسامی برگزیدگان مسابقه عکس بخش جنبی هفدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها  را به شرح زیر اعلام  کرد.
در این دوره بر اساس نظر هئیت داوران، از میان ۱۶۰۰ عکس ارسالی از ۱۴۱ عکاس، در بخش مجموعه عکس حسین علیزاده با مجموعه عکس سقوط هواپیما توپولوف در قزوین، همت خواهی با مجموعه عکس زیر پوست تهران، زخم هایی است، آرزو بیات با مجموعه عکس ورزش پارکور و در بخش تک عکس حمید صادقی با عکس سفر استانی رئیس جمهور به کرمان، سروش سید جمالی با عکس مسابقات ژیمناستیک نوجوانان کشور بدون درنظر گرفتن اولویت به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران درخصوص معرفی نفرات برتراین مسابقه اعلام کرد: «طبق فراخوان اعلام شده می‌بایست فقط سه برنده معرفی می‌شد اما پس از بررسی عکس‌های ارسالی، دو جایزه نیز به جوایز اضافه شد .
لازم بذکر است این انجمن فقط برگزار کننده بخش جنبی بوده و به رقم مذاکرات متعدد با مسئولین برگزاری جشنواره و با توجه به اینکه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران طبق وظیفه ذاتی خود به طور تخصصی متولی این چنین برنامه‌ها و مسابقات است متاسفانه همچون سال‌های گذشته بخش اصلی در اختیار انجمن قرار نگرفت، بنابراین انجمن از کم و کیف آثار، اسامی داوران و نحوه داوری بخش اصلی بی اطلاع است.