نمایشگاه عکس‌های برگزیده‌ی سومین دوره‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی Levallois-Epson از ٢۳ نوامبر (۲ آذر) در شهر Levallois واقع در حومه‌ی پاریس گشایش یافت.
در سومین سال برگزاری این رویداد بین‌المللی آثاری از حدود ۲۵۰ عکاس حرفه‌ای از سراسر جهان به رقابت پرداختند که هیات داوران شش نفره‌ی مسابقه، مجموعه عکس مستندی از «Virginie Terrasse»، عکاس۳۴ ساله‌ی فرانسوی، با عنوان «La Palestine comme» را بعنوان برنده‌ی این دوره برگزیدند. این مجموعه‌ی عکس در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰٧ تا ۲۰۰۹ و از زندگی روزمره‌ی فلسطینیان و با هدف جلب توجه جهانیان نسبت به گوشه‌ای از سختی‌ها و محرومیت‌هایی که مردم فلسطین در زندگی هر روزه‌شان با آنها روبرو هستند، عکاسی شده است. هیات داوران مسابقه همچنین مجموعه عکس‌های ارسالی «Aditya Mandayam» عکاس ٢٧ ساله هندی، «Sun Yanchu» عکاس ۳۱ ساله چینی و «Lola Reboud» عکاس ٢۸ ساله‌ی فرانسوی را شایسته‌ی تقدیر تشخیص دادند.

مبلغ ۱۰ هزار یورو بصورت وجه نقد و نیز امکان برگزاری یک نمایشگاه انفرادی در طول روزهای برگزاری فستیوال عکس Levallois بعنوان جایزه‌ی این مسابقه تعیین شده است که تنها به عکاس برگزیده‌ تعلق می‌گیرد. سایر آثاری که هم مورد پذیرش هیات داوران قرار گرفته باشند بصورت نمایشگاهی بزرگ در چارچوب فستیوال عکس Levallois از ٢۳ نوامبر تا ۱۸ دسامبر (۲ تا ٢٧ آذر) در شهری به همین نام در نزدکی پاریس به نمایش درخواهند آمد.

مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسیLevallois-Epson  که با حمایت نهادهای فرهنگی مختلفی برگزار می‌شود، یکی از معتبرترین رویدادهای هنر عکاسی فرانسه است که هدف آن کشف استعدادهای نوظهور و پشتیبانی از عکاسان جوان سراسر جهان است. عکاسان زیر ۳۵ سال جهان می توانند با ارسال یک مجموعه‌ی عکس که شامل حداقل ۱۵ فریم – با موضوع واحد – باشد، به همراه متنی شامل حداکثر هزار کلمه درباره آن مجموعه،‌ در این رقابت عکاسی شرکت کنند. ارسال یک صفحه A4 بیوگرافی عکاس – به زبان انگلیسی یا فرانسه – و نیز معرفی‌نامه‌ای از یک عکاس معتبر جهانی و یا هنرمندی حرفه‌ای که در زمینه‌ی هنرهای تصویری شناخته‌شده باشد، همراه با مجموعه‌ی عکس الزامی است.
این مسابقه هر سال تنها یک عکاس برگزیده دارد اما داوران آثاری از چند عکاس دیگر را نیز برای نمایشگاه برمی‌گزینند و در صورت تشخیص از تعدادی از عکاسان هم تقدیر به عمل می‌آورند. هیات داوران مسابقه هم در هر دوره شامل ۵ هنرمند بین‌المللی و یک نماینده از شهر Levallois است که نام عکاس برگزیده و اسامی آثار منتخب برای نمایشگاه را در ماه سپتامبر اعلام می‌نمایند ولی نمایشگاه این مسابقه در قالب بخشی از فستیوال بزرگ عکس Levallois در اواخر پاییز برگزار می‌شود.