891120_2.jpg

نمایشگاه آثار رقابتی سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با نمایش ۲۱۰ عکس از ۱۷۵ عکاس به همراه آثار بخش پوس‌تر، نگارگری و خوشنویسی در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شده است. منتخبی از آثار بخش عکس این جشنواره با همکاری سایت عکاسی و سازمان منطقه آزاد کیش با نمایش ۴۰ عکس از دوازدهم تا سی‌ام بهمن در تالار شهر جزیره کیش به نمایش گذاشته شده است.
همچنین آثار رشته‌های عکاسی، کاریکاتور و پوستر سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، علاوه بر تهران و جزیره کیش در موزه هنرهای معاصر اصفهان، موزه‌های هنرهای معاصر اهواز، گنجینه فرهنگ و هنر یزد، مجتمع فرهنگی- هنری ارومیه به نمایش در آمده است.
در سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در رشته‌ کاریکاتور ۲۹۵ اثر از ۲۴۲ هنرمند از ۷۲ کشور، سفال و سرامیک ۱۸۹ اثر از ۶۲ هنرمند در فرهنگسرای نیاوران نمایش داده می‌شود و آثار رقابتی نقاشی شامل ۱۰۸ اثر از ۸۳ هنرمند، پوستر شامل ۹۲ اثر از ۷۰ هنرمند، نگارگری شامل ۲۲۲ اثر از ۵۱ هنرمند و خوشنویسی ۱۶۰ اثر از ۱۱۵ هنرمند در موسسه فرهنگی صبا به نمایش در آمده است.
در سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر ۱۰۰ اثر نقاشی از هنرمندان پیشکسوت در بخش گنجینه هنر انقلاب، شش اثر از هنرمندان در بخش هنر جدید و ۱۷۲ اثر از هنرمندان و استادان در هفت رشته نقاشی، عکاسی، پوستر، نگارگری، سفال و سرامیک، خوشنویسی و کاریکاتور ارائه شده است.
در بخش‌های مختلف سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر شامل هفت رشته رقابتی، هنر جدید، گنجینه هنر انقلاب، نمایشگاه استادان و هنرمندان پیشکسوت در بخش جنبی و نمایشگاه «هفت هنر، هفت هنرمند» در مجموع حدود ۱۶۰۰ اثر ارائه شده است.
مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی سیزدهم اسفند ۸۹ با اهداء جوایز نفرات بر‌تر در تالار وحدت برگزار می‌شود.