بدینوسیله به اطلاع کلیه اعضاء انجمن عکاسان ایران می‌رساند، اینک که بیش از یکسال از آغاز فعالیت انجمن می‌گذرد. لذا هیات مدیره لازم می‌داند خلاصه‌ای از عملکرد یکسال گذشته و پاره‌ای از کارهای در دست انجام را به شرح ذیل به اطلاع اعضاء برساند:
۱- از زمان برگزاری نخستین مجمع عمومی در تاریخ ۲۶ آذر ۸۸ تا ۸ اسفند ۸۹ هیات مدیره جمعا چهل و هشت جلسه برای پی ریزی و تعیین ساختار عملی انجمن برگزار نموده که طی این جلسات آئین نامه داخلی انجمن که یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین کارهای انجمن بوده و فعالیت‌های انجمن در آینده بر مبنای آن تداوم خواهد یافت به تصویب رسید.
۲- در این جلسات علاوه بر تدوین و تصویب آئین نامه داخلی، چارت سازمانی انجمن برای فعالیت‌های کمیته‌های اجرایی در بخش‌های آموزش، مسابقات و نمایشگاه‌ها، انتشارات، مسائل رفاهی و حقوقی اعضاء و… تدوین گردید.
۳- در مورد دوسالانه عکس ایران طی چند ماه مذاکرات مستمر و طولانی با مسئولان ذیربط صورت گرفت که در ‌‌نهایت به نتیجه نرسید.
۴- کارت‌های عضویت اعضاء برای سال اول در این مدت صادر و تحویل آنان گردید ضمن آنکه تقاضاهای عضویت تازه انجمن نیز در دو مرحله مورد رسیدگی قرار گرفت و اعضاء تازه‌ای به جمع ما افزوده شدند. سومین مرحله عضو گیری نیز ظرف چند روز آینده با رسیدگی به تقاضاهای تازه صورت خواهد پذیرفت.
۵- در حال حاضر چون به پایان سال نزدیک می‌شویم می‌بایست کارت‌های عضویت اعضاء تعویض و تجدید شود. لذا کارت‌های عضویت از تاریخ دوشنبه ۱۶ اسفند ماه آماده تحویل به اعضا می‌باشد. ازکلیه اعضاء ساکن در تهران تقاضا می‌شود با دردست داشتن کارت قبلی از شانزدهم اسفند ماه از ساعت ۳ تا ۶ بعد از ظهربه دفترمرکزی انجمن واقع درخیابان بهار برج بهار طبقه هشتم واحد ۷۰۱ تلفن ۷۷۶۱۶۴۸۶ مراجعه و کارت عضویت جدید و نیز بسته‌های نوروزی خود را تحویل بگیرند. کارت‌ها و بسته‌های اعضاء شهرستانی نیز توسط پست برای آنان ارسال خواهد شد.
۶- طراحی یک پایگاه اینترنتی فعال و به روز نیز برای انجمن در دست انجام است که در آینده نزدیک فعالیت خودرا آغاز خواهد کرد. در حال حاضر ایمیل انجمن آغاز به کار کرده و اعضاء می‌توانند از طریق آن به نشانی info@nips.org.ir با هیات مدیره در تماس باشند.
۷- از آنجا که از انتخاب هیات مدیره و فعالیت هیات رئیسهٔ قبلی یکسال می‌گذرد در تاریخ اول اسفند ماه مطابق اساسنامه انتخابات داخلی هیات مدیره برای تعیین رئیس، نایب رئیس و خزانه دار برگزار شد و فرزاد هاشمی بعنوان رئیس، ساعد نیک ذات بعنوان نایب رئیس و مریم زندی بعنوان خزانه دار به مدت یکسال انتخاب گردیدند. افشین شاهرودی نیز کماکان بعنوان سخنگوی انجمن انجام وظیفه خواهد کرد.

هیات مدیره انجمن عکاسان ایران
۸ اسفند ۱۳۸۹