900205.jpg

در ادامه سلسله نشست‌های کانون عکاسان سینمای جوان اصفهان با صاحب‌نظران عکاسی، سه شنبه ششم اردیبهشت‌، احسان قنبری فرد، منتقد عکاسی، میهمان کانون عکاسان سینمای جوان اصفهان است. «سرشت عکس‌ها»، موضوعی است که در این نشست، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در بخش اول این نشست، مکاشفه در باب چیستی عکس‌ها، سیری اجمالی بر اصول نشانه‌شناسی در عکس و نیز ساختار و چگونگی تاویل نشانه‌ها در زبان بصری مورد چالش و کنکاش قرار خواهد گرفت. چالشی فلسفی در روند پوست اندازی هنر عکاسی از بدو پیدایش تاکنون، و مروری بر اصول اولیه نگارش نقد بر عکس‌ها، بخش‌هایی دیگر از این مباحث را تشکیل خواهد داد.
در بخش دوم این نشست، آثاری از هنرمندان عضو کانون عکاسان سینمای جوان اصفهان، با موضوع «روزمرگی»، مورد نقد، بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. مخاطبان این کارگاه، اعضاء و عکاسان کانون عکاسان اصفهان و نیز تمام علاقمندانی هستند که راهکارهایی اصولی و فلسفی را برای نگریستن در عکس‌ها، درک ماهیت بصری نشانه و تاویل عکس‌، به عنوان سویه‌ای از زبان بصری، جست‌و‌جو می‌کنند.
سلسله نشست‌های کانون عکاسان اصفهان با دعوت ازصاحب نظران این رشته، از سال ۸۹ و با حضور: رضا نوربختیار، مریم زندی و نصرالله کسرائیان شکل گرفته است و این روند به صورت منظم، ادامه خواهد داشت.
 این نشست، ساعت ۵ تا ۷ عصر، روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت، در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان برگزار می‌گردد. حضور علاقمندان در این نشست آزاد است.
جلسات هفتگی کانون عکاسان اصفهان، سه شنبه هر هفته از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در مجموعه فرهنگی تفریحی فرشچیان واقع در ضلع جنوبی پل آذر برگزار می‌شود.