به گزارش روابط عمومی سایت لقمه، دبیرخانه دائمی مسابقات فرهنگی هنری، سفره‌های ایرانی اسلامی، با برگزاری جلسه داوری سومین مسابقه عکاسی و خاطره نویسی از سفره‌های ایرانی اسلامی که با عنوان هر هیات: یک عکس، یک خاطره، در محرم و صفر گذشته برگزار شده بود؛ آثار راه یافته به نمایشگاه مشخص شدند.
مهدی حاجیوند، از اعضای انجمن عکس نگاه، با تنها مجموعه برگزیده و یک عکس شایسته تقدیر و راه یافته به نمایشگاه این مسابقه، به عنوان عکاس بر‌تر انتخاب شد. به این هنرمند ضمن اهدای لوح تقدیر مسابقه، مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی نیز تعلق خواهد گرفت.
به دلیل تاکید دبیرخانه این مسابقات بر لزوم انتخاب عکس‌هایی که در کنار فرم زیبا، معنویت این سفره‌ها را هم نشان دهد، این مسابقه هیچ اثر برگزیده‌ای نداشت و آثار وحیده فلاح مطلق از تهران، غلامحسین محبی از کرمانشاه، مرتضی صالحی از اصفهان، سید ابوالفضل عدل از اراک و معصومه شمس از کرج به عنوان آثار شایسته تقدیر این دوره شناخته شدند که لوح مربوط، به این هنرمندان اهدا خواهد شد.
اسامی سایر هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه سومین مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی راه یافته، بدون هیچ تقدم یا تاخری عبارتند از: عبدالله حیدری و مهرناز محمدی از تهران، امیر عبیداوی از اهواز، رضا رادپور از ایلام، ابراهیم کوچکی از کرج، محمود بازدار، مهدی جهانگیری، صادق عسکری و مهدی کمیلی از مشهد هر کدام با یک عکس و عرفان دادخواه کوچکی از قزوین، جواد عسکراوغلو از… و عبدالرضا کاکایی از کرمانشاه هر کدام با ۲ عکس.
جلسه داوری شنبه، ۲۴ اردیبهشت، در موزه عکسخانه شهر، با حضور محمد مهدی رحیمیان، مجتبی آقایی، مهدی توکلیان و مژگان طریقی به عنوان داوران و محمدصالح حجت الاسلامی به عنوان دبیر مسابقه برگزار شد. آرای فرامرز عامل بردبار به عنوان پنجمین داور این دوره مسابقات نیز، قبلا در اختیار دبیر مسابقات قرار گرفته بود.
در این دوره ۶۰۰ عکس از ۲۰۰ عکاس از سراسر ایران به دبیرخانه ارسال شده بود که بعد از گزینش اولیه، داوری نهایی بر روی ۲۰۰ تک عکس و ۵ مجموعه عکس از ۶۰ عکاس صورت گرفت.

این مسابقات با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده بود و به هر عکس راه یافته به نمایشگاه مبلغ ۵۰۰ هزار ریال حق التصویر و به هر خاطره منتخب مبلغ ۳۰۰ هزار ریال حق التالیف تعلق خواهد گرفت.
گفتنی است بر اساس اعلام دبیرخانه مسابقه عکس هر هیات یک عکس یک خاطره، در صورت تامین شدن امکانات و بودجه مورد نیاز برای برپایی نمایشگاه و چاپ کتاب مربوط، این اتفاق به اطلاع عموم علاقمندان خواهد رسید، در غیر این صورت کلیه این آثار در آینده در نمایشگاه مجازی و دائمی مسابقات در سایت لقمه به نمایش گذاشته می‌شود.