900401.jpg
 

جمعه سوم تیرماه ۱۳۹۰ نمایشگاه «نیوفولدر ۰۲» به انتخاب آرش فایض در گالری راه ابریشم افتتاح می‌شود. در این نمایش، با آثاری از هوفر حقیقی، پرنیان فردوسی، حامد فرهنگی، سارا نعیم‏ پور، رضا شجاعی و رویا نوری‌نژاد به تماشا گذاشته می‌‏شود که همچون نیوفولدر ۰۱، به معرفی گوش ه‏ای از استعدادهای نسل جوان عکاسی ایران می‌‏پردازد.
آرش فایض در متن نمایشگاه نوشته است: «نیوفولدر دوم هم رقم خورد. این بار دقیق‏‌تر و با در نظر گرفتن پیشنهادات دوستان. نیوفولدر دارد بزرگ می‌‏شود و عدد ۰۲ غروربرانگیز. آن‏قدر مجموعه ‏های تحسین‏ برانگیز پیش رویم گذاشته شد که عدد ۰۳ را برای نیوفولدری دیگر از هم‏اکنون آماده کردم. این نسل، به ویژه متاخرتر‌ها، دلم را قرص می‌‏کنند از دوره‏ای که قرار است عکاسی ایران را بهتر از هر زمان دیگری بسازد. نگاهش آکادمیک است و با آگاهی به چالش می‌‏کشاند. از استادانش سپاس‏گزار است و در عین حال، با احترام می‌‏‌گذرد از کنار دانشی که تاریخ مصرف‏‌اش گذشته. شجاعانه مسیری را می‌‏سازد که از آن خودش است. از چیزی ابایی ندارد، دیگر اهل تعارف یا تمجید نیست. این نسل، تو پُر است.
این شش عکاس، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در رابطه با شهر کار کردند. شهر به عنوان بستر معناسازی اثر. شهر، به ویژه تهران، موضوعی است که در این روز‌ها (به خصوص در این چند ساله‏ اخیر) روی آن بسیار کار شده. بی‌دلیل هم نیست. جای خوشحالی دارد که کالبد شهر بیش از آنچه که در ظاهرش دیده می‌‏شود، مورد عنایت هنرمندانش و در نتیجه شهروندانش قرار بگیرد. خاطراتی که برایشان یادبودی نمی‌‏سازند اما در اذهان تک‏ تک جنبندگان شهرش زنده است، نیازمند آثاری است برای نامیرا کردن‏شان، که این، خود عکاسی است.»
گشایش: جمعه ۳ تیرماه ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۲۳ تیرماه ادامه دارد.
شنبه تا چهارشنبه ۱۵ تا ۱۹ پنج شنبه ۱۷ تا ۲۰ جمعه‌ها گالری تعطیل است.
گپ و گفتگو با عکاسان: پنج شنبه ۱۶ تیرماه، ساعت ۱۷
گالری راه ابریشم، خیابان لواسانی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳