900429_1.jpg

جمعه سی و یکم تیر ۹۰ عکس‌های مسیح مشتاقی در نمایشگاهی با عنوان «رودخانه‌ای که اینجا بود» در نگارخانه نقش اصفهان گشایش می‌یابد.
مشتاقی با نگاهی محزون خشکسالی زاینده رود اصفهان را با ۲۵ عکس سیاه و سفید در ابعاد ۵۰ ×۷۰ و با ارائه‌ای متفاوت به نمایش می‌گذارد.
عکس‌ها در کادری شکسته و در فضایی با چیدمان بازسازی شده از حادثه خشکی زاینده رود عرضه شده‌اند.
مشتاقی درباره نمایشگاه خود می‌گوید: «این مجموعه عکس‌هایم را نه تنها دوستشان ندارم بلکه از آن‌ها بیزارم!» وی ادامه می‌دهد: «چند سال پیش که برای نخستین بار زاینده رود خشک شد به این فکر افتادم که از این اتفاق عکس بگیرم ولی به زودی از این تصمیم منصرف شدم و با این ذهنیت که دیگر این اتفاق ناراحت کننده برای زاینده رود نخواهد افتاد بهتر دیدم که تصویری نیز از آن ثبت نکنم تا خاطره‌ای نیز بر جا نگذارد. اما متاسفانه باز هم این اتفاق در سال‌های بعد افتاد و سرانجام به ثبت این واقعه غم انگیز با دوربین عکاسی پرداختم و این نگاه را با دیگران به اشتراک گذاشتم.»
در بخشی از مقدمه نمایشگاه با نوشتاری از احمد مطلایی، عکاس و روزنامه نگار آزاد، می‌خوانیم:
 «شهر غمگین شده، حالا سفرنامه شاردن فرانسوی را که از نصف جهان مرور می‌کنی دلت می‌گیرد و بخش بزرگی از شناسنامه شهر را واژگون می‌بینی.
پل‌ها، عمارت‌ها، باغ‌ها و همه چیز اطراف آن رود دوست داشتنی تعریفی دیگرگونه به خود گرفته‌اند.
شبیه به کابوس صبح گاهی ست!
نگاه ساده و در عین حال رمزآلود و‌گاه فرا واقعیت «مسیح مشتاقی» ما را به‌‌‌‌ همان کابوس می‌برد، مسیح ما را با اندوهی که به خوبی لمس کرده همراه می‌کند، او هم مثل خیلی از شما تکه‌ای از زادگاهش را گم شده احساس می‌کند.»
مسیح مشتاقی فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است و طی سال‌های اخیر با تمرکز بیشتر بر عکاسی به فعالیت هنری خود ادامه می‌دهد. آثار وی در نمایشگاه‌های متعددی در معرض دید مخاطبان قرار گرفته و این نخستین نمایشگاه عکس انفرادی او در اصفهان است.
نمایشگاه تا پنجم مرداد از ساعت ۲۱-۱۷ ادامه دارد.
نگارخانه نقش، اصفهان، خیابان مطهری (پل شیری)، کوچه بیشه حبیب، شماره ۸۳