با پایان مراحل انتخاب و داوری سومین مسابقه عکاسی از سفره‌های هفت سین، حسن غفاری، امیرعنایتی و جابر غلامی به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و مازیار اسدی، میثم امانی، علیرضا بختیاری، مریم بهمنی، امیر ثمودی، حسین جلالی، پروانه جلایر‌نژاد، مهدی حاجیوند، مجید حجتی، مختار حسین‌زاده، سید مدیار شجاعی فر، صفدری، علیرضا عباسی، مهدی عباسی، امان عسکری زاد، محمد امین علم صاحب‌پور، محسن غلامی، غضنفری، قالیباف غفاریان، حسن فراهانی، جمشید فرجوند فردا، امیر قادری، داود کهن ترابی و ناصر محمدی دیگر عکاسان راه یافته به این نمایشگاه هستند.
این گزارش حاکی است که داوران پس از بررسی آثار قریب به ۸۰۰ عکس از نزدیک به ۳۰۰ عکاس در دو بخش تک عکس و مجموعه هیچ کدام از مجموعه‌ها راشایسته راه یابی به نمایشگاه ندانسته و با انتخاب ۴۰ قطعه عکس از ۲۸ عکاس برگزیدگان این دوره از مسابقات عکاسی از سفره‌های هفت سین را تعیین کردند. در این میان حسن غفاری و داود کهن ترابی به ترتیب با ۵ و ۴ عکس راه یافته به نمایشگاه این دوره بیشترین تعداد عکس را دارند.
داوری این دوره به عهده محمد مهدی رحیمیان، محمد غفوری و شهریار توکلی بود و دبیری مسابقه را هم محمد صالح حجت الاسلامی به عهده داشت.
بر اساس اعلام دبیرخانه جوایز و حق التصویر آثار راه یافته به نمایشگاه که شامل ۳ میلیون ریال جایزه به سه عکس بر‌تر و پانصد هزار ریال حق التصویر است، حداکثر تا ده روز دیگر به حساب هنرمندان واریز خواهد کرد.
برای تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت صادر خواهد شد که می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه دریافت کنند.
برپایی نمایشگاه این دوره به ایام قبل از عید نوروز موکول خواهد شد.
مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی از سال ۱۳۷۶با موضوعات عکاسی و خاطره نویسی از سفره‌های افطاری، سفره‌های حسینی، سفره‌های یلدا و سفره‌های هفت سین توسط سایت لقمه طراحی و اجرا شده و هم اکنون چهرمین سال خود را با برگزاری چهارمین مسابقه عکاسی و خاطره نویسی از سفره‌های افطاری آغاز کرده است. این ر حالیاست که نمایشگاه تخصصی عکس سفره‌های افطاری هم اکنون در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برپاست که متعلق به آثار برگزیده و منتخب دوره‌های گذشته این مسابقه است اولین کتاب خاطرات و عکس‌های سفره‌های افطاری نیز در همین ایام توسط انتشارات سوره مهر، منتشر و روانه بازار نشر شده است.