پنجشنبه ۳ آذر ماه ۹۰ نمایشگاه عکس مهری رحیم‌زاده با عنوان «بازگشت» در نگارخانه تماشای شهر قزوین افتتاح می‌شود.
۲۴ عکس ۱۹×۲۸.۵ در این نمایشگاه ارایه شده است. این عکس‌ها در زمستان ۱۳۸۷ در «سایت» منطقهٔ مسکونی نظامیانی که در شاهین شهر ساکن هستند گرفته شده.
مهری رحیم‌زاده فارغ التحصیل کار‌شناسی مرمت و احیاء بناهای تاریخی است و فعالیت عکاسی را از سال ۱۳۸۱ آغازکرده است و طی این سال‌ها در نمایشگاه‌های گروهی «عکاسان آمونت» و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های داخلی حضور داشته است، «بازگشت» اولین نمایشگاه انفرادی اوست.

در یادداشت نمایشگاه بازگشت آمده است:
«وقتی بعد از نه سال بر می‌گردی به جایی که سه سال از زندگی‌ات در آن گذشته… وقتی می‌بینی همه چیز به طرز باور نکردنی‌ای کهنه و فرسوده‌تر شده، حس عجیبی یقه‌ات را می‌گیرد و ول کن‌ات نیست، آنقدر که مجبورت می‌کند برگردی و دوباره ببینی…. دوباره که می‌بینی… همه رفته‌اند… از هر کسی چیزی جا مانده…. همه غریبه‌اند…. و به هر طرف که نگاه می‌کنی خالیست…
کوچه‌ها….
پله‌های جلوی خانه‌ها…
مسیر دوچرخه سواری…
ایستگاه اتوبوس مدرسه…
موتورخانه‌ها…
ماشین‌های قراضهٔ بی‌صاحب….
و هر چیزی تو را به یادی می‌اندازد….»

«سایت» منطقهٔ مسکونی نظامیانی است که از سالهای پیش به آن منتقل شده و می‌شوند؛ در جنوب شرقی شاهین شهر واقع شده در ۱۷ سالگی‌ام پدر به آنجا منتقل شد. بیشترین چیزی که در برخورد با آدم‌هایی که در آن زندگی می‌کنند دستگیرت می‌شود، زودتر تمام شدن طول دوره و رفتن است، تعلق خاطر نداشتن ساکنانش به آن و حس غربتی که آدم‌های آن دارند….
از همین است شاید، که هر روزی که می‌گذرد…
سرد‌تر می‌شود و خالیتر….

این نمایشگاه تا ۱۰ آذر ماه ادامه دارد.
گالری تماشا، قزوین، میدان میرعماد، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد