901129_3

عصر بیست و هشتم بهمن ۱۳۹۰ شاهد یک رویداد مهم فرهنگی و هنری در ارومیه بودیم. افتتاح اولین گالری خصوصی. استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان از افتتاح این گالری و گشایش نمایشگاه آثار عکاسی با عنوان «خیلی دور خیلی نزدیک» نوید چشم اندازی خوب را در عرصه فعالیت‌های غیردولتی هنر در این شهر می‌دهد. مراسم پر ازدحام افتتاح نیز شاهدی براین گفته است.

اجرای موسیقی زنده نیز جذابیت افتتاح را برای میهمانان مضاعف کرده است. طبق برنامه ریزی سیف‌اله صمدیان نیز قرار بود در افتتاحیه حضور داشته باشند، که در لحظه آخر عدم حضور خود را بخاطر هم‌زمانی با داوری بخش فیلم جشن تصویر سال اعلام کرده و تلفنی ضمن عذرخواهی از میهمانان، از ضرورت‌های وجودی چنین مکان‌های هنری در ارومیه یاد کرده و تأثیرات آنرا در ایجاد فضای مناسب فرهنگی اعلام کرد.

سپس رومین محتشم به عنوان مدیر گالری تشکر خود را از میهمانان، هنرمندان شرکت کننده و حامیان اجرایی و مالی نمایشگاه اعلام کرد.
گالری خصوصی محتشم نوید بخش فضایی مناسب برای عرضه آثار هنری را به هنرمندان این شهر می‌دهد. و از طرفی دیگر مخاطبین آثار هنری از این به بعد مکانی را برای لذت بردن از آثار هنری خواهند داشت. این گالری با داشتن استانداردهای یک گالری خوب خصوصی شانه به شانه گالرهای پایتخت پیش خواهد رفت. و علاوه بر آن اشتیاقی مضاعف برای هنرمندان ایجاد می‌کند که آثار خود را در این مکان عرضه نمایند.
رومین محتشم، تحصیل کرده هنر و فعال در هنر عکاسی و دارای جوایز بین المللی و مدرس هنر دلیل ایجاد این گالری را دغدغه‌های شخصی خود می‌خواند و می‌‌گوید که «در طول فعالیت سی‌ساله‌ام در وادی هنر این شهر، همیشه داشتن فضایی آرام و بدون حاشیه که فقط آثار هنری جلوه نماید جزو آروز‌هایم بود. چیزی که جزو نیازهای واقعی این شهر در عرصه فرهنگ و هنر بود. هرچند گالری داری در شهرستان بجز هزینه هیچ سودی را در پی نخواهد داشت ولی اهمیت ایجاد فرهنگ حضور مردم در نمایشگاه‌های آثار هنری اجتناب ناپذیر است. و این فعالیت لذت بودن را در من ایجاد می‌کند. بودن برای خود و برای دیگران.

مدیر گالری در سیاست برنامه‌های اجرایی خود اعلام کرد این گالری آثار هنرمندان تمام رشته‌های تجسمی کشور (عکاسی، نقاشی، گرافیک، حجم و…) راه با رعایت اسنانداردهای خوب کیفی خواهد پذیرفت.

افتتاح این گالری با نمایشگاه آثار عکاسان ارومیه با عنوان «خیلی دور و خیلی نزدیک» همراه بود که در آن سی و دو اثر در ابعاد ۷۰×۵۰ از سی‌و‌دو هنرمند عکاس بر روی دیوار رفت. عکاسان شرکت کننده در این نمایشگاه عبارتند از: عبداله صمدیان، سیف اله صمدیان، جواد پورصمد، رومین محتشم، علیرضا میرزایی، جعفر رحیمی، صمد قربان‌زاده، ندا ظرف ساز، احسان مهدیان، نوید عزیزی، جعفر بزازپور، جواد عگسراوغلی، محمد حمیدی،، مهدی سعادت، رضا امن‌زاده، محمدکاظمی، زانیار بلوری، نیره احمدپور، پیمان عباس‌زاده، شهرام عبادی، پیوند محمدی، رضا صداقه مسکن، ارتوران نجفی، آرزو وحید، ژوان رضایی، وحید رضوی، زهرا پژوتن، محمد سیفی، هادی پناهی، نوید درویش‌زاده، حسن دهقان دوست و مسعود چراغی با نمایشگاه گردانی سیف اله صمدیان بود.
نمایشگاه تا ۵ اسفند از ساعت ۱۵ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری محتشم، ارومیه، بین فلکه ورزش و چهار راه عمار، روبروی بانک ملت

سلام شهر من! یادداشت علیرضا میرزایی