901208

چهارمین جشنواره ملی عکس مشهد برگزیدگان نهایی و برندگان بخش‌های مختلف مسابقه را در عصر روز پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ در مشهد معرفی و تقدیر خواهد کرد.
کیارنگ علایی دبیر این جشنواره با اعلام خبر فوق افزود: «مطابق برنامه‌ای که برای جشنواره چهارم در نظر گرفته بودیم، مراسم پایانی این جشنواره در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد و به این ترتیب در فاصله چهار ماه از انتشار فراخوان، جشنواره چهارم به کار خود پایان خواهد داد. نظم جشنواره چهارم مدیون عوامل مختلفی است که خود را موظف می‌دانم از آن‌ها قدردان باشم: حضور پر تعداد و با کیفیت عکاسان ایرانی از ۷۱ شهرستان، همدلی عکاسان خوب مشهدی که ۷۵ درصد شرکت کنندگان این جشنواره را شامل می‌شوند، همکاری عالی همکاران دلسوزم در ستاد برگزاری، هیات محترم داوران، همکاران خانه هنرمندان و شهرداری مشهد که در این دوره بیشترین همکاری ممکن را با جشنواره داشتند.»
در مراسم پایانی این جشنواره که در مجتمع فرهنگی، هنری آریو مصلی‌نژاد مشهد برگزار خواهد شد نفرات اول تا سوم بخش‌های آزاد، شهر رضا (ع)، مناظر شهری، و منتخب ویرایش تصویری جوایز خود را شامل دیپلم افتخار و سکه بهار آزادی دریافت خواهند کرد. در این مراسم همچنین ۱۸۹ اثر راه یافته به بخش مسابقه به نمایش درخواهد آمد.
در چهارمین جشنواره ملی عکس مشهد ۶۱۱۰ عکس به دبیرخانه رسیده بود که در این میان شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه، تهران، اهواز، طرقبه، شیراز، تبریز، کرمان، بوشهر و کرج به ترتیب ده شهری هستند که بیشترین تعداد عکس را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند. داوری آثار رسیده بر عهده: شهریار توکلی، دکتر محمد ستاری، فرامرز عامل بردبار، دکتر نعما محمدیان روشن و دکتر مهدی مقیم‌نژاد بوده است.
جشنواره ملی عکس مشهد توسط مدیریت امور هنری شهرداری مشهد و با رویکرد عمومی عکس مستند شهری برگزار می‌شود و در چهار دوره برگزار شده آن بالغ بر ۱۶۰۰۰ عکس از مشهد ثبت و حفظ شده است.
شایان ذکر است برندگان بخش‌های مختلف جشنواره در طول برگزاری اختتامیه می‌ه‌مان جشنواره خواهند بود. این مراسم ساعت ۱۸ روز پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ برگزار خواهد شد.