910131_4

نمایشگاهی از عکس‌های شاهین اسفندیاری بعدازظهر جمعه یکم اردیبهشت ماه سال جاری با عنوان «رخ» در گالری گلستان گشایش می‌یابد.
قرار است در این نمایشگاه ۲۵  پولاروید و ۱۴  عکس به نمایش در آید. خود هنرمند درباره آثارش می‌گوید: «عکس‌های من تجربه‌ای جدید در عکاسی پرتره است تا از این طریق بتوانم دریچه‌ای به اعماق وجود خود و سوژه باز کنم.»

شاهین رحمانیان درباره این نمایشگاه نوشته است:
«صورت‌ها همانند بریده‌هایی از زمان، به وسیله چشم‌ها بر ضمیرمان حک شده و توسط عکاسی در آنی، مرگ و زندگی را تجربه کرده و جاودانه می‌شوند. چهره‌ها در کنار هویتی که به صاحبان خود می‌دهند، آیینه‌هایی هستند که می‌توانند جلوه گاهی از درون، عواطف و احساسات خودِ ما باشند. این مکاشفه، جستجویی برای خود در وجود دیگران است.
چنین به نظر می‌رسد تلاش‌هایی که تا امروز در عکاسی انجام شده، کمتر به این جنبه پرداخته‌اند و صرفاً به بازنمایی واقعیتی مسلم و مطلق از سوژه بر طبق قوانین و سنن حاکم بر عصر خود محدود شده‌اند.
 اما در مواجهه با «رخ‌های» شاهین اسفندیاری، با تجربه‌ای روبرو شدم که در عین به کارگیری روش‌های کلاسیک، سعی در نقض این قوانین و سنن کرده است و این سئوال در ذهنم به وجود آمد که آیا تصاویر ثبت شده‌ای که تاکنون دیده‌ام توانسته‌اند تمام حقیقتی که در پسِ یک چهره نهفته است را عیان سازند؟»

شاهین اسفندیاری متولد تهران و دانش آموخته رشته گرافیک از دانشگاه هنر بوعلی همدان است. از سال ۱۳۸۳ عکاسی تبدیل به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های او شد. در این مدت او در چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده است که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه گروهی «مرد» در گالری طراحان آزاد و همچنین نمایشگاه عکس «نوروز» در موزه بریتانیای لندن اشاره کرد.
گشایش نمایشگاه: جمعه یکم اردیبهشت ماه ۹۱، ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه به مدت ۵ روز ادامه دارد. بازدید همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰
گالری پنج شنبه‌ها تعطیل است.
گلری گلستان، دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک ۳۴