براساس اعلام دبیرخانه دائمی مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامی از بین نزدیک به ۱۵۰۰ اثر رسیده به این دبیرخانه از ۳۴۵ عکاس، شامل ۷۷۰ اثر در بخش آزاد و ۳۳۱ اثر در بخش ویژه که با موضوع سبزه هفت‌سین برگزار شده بود، در مجموع ۳۸ اثر به نمایشگاه راه یافتند. جلسه داوری این دوره شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در محل دفتر سایت لقمه برگزار شد و آقایان فرزاد هاشمی، محمدمهدی رحیمیان، حسن غفاری و محمدصالح حجت‌الاسلامی دبیر مسابقه در آن حضور داشتند.
در پایان این جلسه از میان آثار راه‌یافته به نمایشگاه، در بخش آزاد سه عکس‌ از جمشید فرجوند فردا از بیجار، حمیدرضا بازرگانی از زنجان و جابر غلامی از اراک بدون رتبه‌بندی و به طور مشترک، به عنوان آثار برتر که با نگاهی عمومی به سفره هفت‌سین می‌پرداخت، انتخاب شدند و به هر یک از این آثار مبلغ ۵ میلیون ریال جایزه‌ی نقدی به همراه یک لوح تقدیر اهدا خواهد شد. همچنین در بخش ویژه جواد عسکر اوغلی از ارومیه و امیر عنایتی از تربت حیدریه به عنوان دو برگزیده معرفی شدند و جایزه نقدی ۳ میلیون ریالی این بخش از مسابقه را، که با موضوع سبزه‌ی هفت‌سین برپا شده بود، از آن خود کردند.
در پایان داوری ۳۸ عکس از ۲۶ عکاس به نمایشگاه این دوره  راه یافتند که به هرکدام از آنها (به جز عکس‌های برتر) مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به عنوان حق‌التصویر تعلق خواهد گرفت و برای تمامی عکاسان نیز گواهی شرکت صادر خواهد شد. عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کرده عبارتند از: جمشید فرجوند فردا، جابر غلامی و سیدرضا مهری هر کدام با ۳ عکس، حمید بازرگانی، جواد عسکر اوغلی، ببی منور پروانه حسینی، مهدی حاجیوند، داوود کهن‌ترابی و اسحاق آقایی هر کدام با ۲ عکس، طاهره عابدی، افسانه سلیمانی، علیرضا اسدپور، میثم امانی، حامد ضرابی، شادان عظیمی، مهدی عقیقی، احمد بازماندگان قشمی، مرضیه حیدری، سیدصادق حسینی، جاوید خدمتی، مهران مافی‌بردبار، محمدحسین نجاران، محسن نوروزی‌فرد، آرزو رحمانی خراسانی و حسین تهوری هر کدام با یک عکس.
شایان ذکر است چهارمین مسابقه عکاسی از سفره‌های هفت‌سین با مشارکت موسسه‌ی فرهنگی هنری توسعه هنرهای معاصر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری (فرهنگسرای رویش) برگزار شده و دبیرخانه این مسابقه تلاش خواهد کرد که نمایشگاه این مسابقه را به زودی برگزار کند ولی در صورت وقوع تاخیر در این امر به زودی جوایز نقدی و حق‌التصویر عکاسان منتخب را پس از دریافت فایل اصلی آثار به حساب ایشان واریز خواهد کرد.