910223

امور بازاریابی و توسعه‌ی مشتریان بانک سامان قصد دارد «نخستین فراخوان عکاسی بانک سامان» را برگزار کند.
این فراخوان حرکتی در راستای اهداف و روش‌های فرهنگی و تبلیغاتی بانک سامان در به تصویر کشیدن توانمندی‌های این مجموعه‌ی بزرگ اقتصادی برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مشتریان ارجمند و هم‌چنین استفاده از توانایی‌های هنرمندان و فرهیختگان جامعه در جهت آشناکردن بیشترِ مردم با راهبرد‌ها و خدمات این مجموعه‌ی بزرگ خدماتی ـ اقتصادی و حفظ ارتباط منسجم و پایدار با مخاطبان است. برای این منظور بانک سامان همه‌ی عکاسان خوش‌فکر و خلاق ایرانی را برای آفرینش آثار عکاسی بر پایه‌ی ایده‌ و اندیشه‌های «خلاقانه» و «معناگرا» در سه محور اساسی این بانک، به همکاری دعوت می‌کند.

موضوع و محورهای فراخوان:
 «راحتی»، «سرعت» و «اعتماد» به عنوان سه اصل اساسی در خدمت‌رسانی بانک سامان به مشتریان، همواره مدنظر دست‌اندرکاران آن بوده است. بر همین اساس تلاش کرده‌ایم در تمام شئون کاری خود، حتا در طراحی داخلی شعب جدید، به این سه اصل اساسی پایبند بوده تا بتوانیم همواره خدمات بهتری را به مشتریان گرامی ارائه دهیم. از این رو، همه‌ی عکاسانی را که بتوانند مفهوم تجلی این سه اصل مهم را در فعالیت‌ها و خدمات این بانک به روشنی به تصویر بکشند، به همکاری فرا می‌خوانیم. هم‌چنین لازم است تأکید نماییم که در انتخاب سوژه‌ها و ترکیب‌بندی عکس‌ها باید نشانه‌های انسانی، رضایتمندی و شادابی همراه با نگاه به فرهنگ دیرپای ایرانی هم مدنظر قرار گیرد.

شرایط شرکت:
۱. همه‌ی عکاسان آماتور و حرفهای از سراسر ایران می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
۲. هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۱۰ تک ‌عکس برای مسابقه ارسال کند.
۳. آثار باید فقط با فرمت JPEG و با وضوح ۳۰۰ dpi، با بهترین کیفیت خروجی دوربین‌های حرفه‌ا‌ی روی CD یا DVD ارسال شوند و نیازی به ارسال پرینت یا نسخه‌ی چاپی نیست.
۴. تکمیل و امضاء فرم فراخوان و ارسال آن همراه با آثار الزامی است.
۵. نحوه نامگذاری فایل‌ها: ده عکس خود را برای شرکت از چپ به راست شماره ردیف از یک تا ده و نام و نام خانوادگی خود را به صورت تایپ انگلیسی به این فایل‌ها بدهید.
مثلا: Alireza Mohhamadiـ۱
Alireza Mohhamadiـ۲
و آخرین عکس این بخش
Alireza Mohhamadiـ۱۰
۶. انتخاب عکس‌ها با مدیریت امور بازاریابی و توسعه مشتریان بانک سامان و گروه مشاوران و کار‌شناسان هنری و تبلیغات این بانک خواهد بود.
۷. شایان ذکر است که هدف از این فراخوان صرفاً تهیه‌ی عکس‌های مستند از فضا و تجهیزات شعب مختلف بانک سامان نیست. هدف اصلی برقراری ارتباط مفهومی و معناگرا بین سه محور یادشده‌ یعنی «راحتی»، «سرعت» و «اعتماد» با جنبه‌های گوناگون فعالیت‌ها و خدمات متنوع بانک سامان با به کارگیری تکنیک‌های خلاقانه و هنری به دستِ عکاسان است. بر همین اساس محدودیتی در آفرینش آثار عکاسی به لحاظ استفاده از تکنیکهای نرم‌افزاری و دیجیتالی در پرورش ایده‌های خلاق و مفهومی وجود ندارد و استفاده از تکنیک‌هایی چون فتوآرت، کلاژ یا هرگونه عکاسی مستند از پدیده‌هایی که عکاس بتواند با توانایی و دانش خود، ارتباطی مفهومی و منطقی بین یک واقعیت موجود (مانند یک جسم خاص) با سه محور اساسی مذکور برقرار کند و از این راه، نمود و تجلی این مفاهیم را در خدمات بانک سامان به تصویر بکشد، در اولویت قرار می‌گیرند.
۸. این فراخوان فرد یا افراد بر‌تر ندارد و به تمامی کسانی که آثارشان انتخاب می‌شود، بابت هر تک‌عکس مبلغ دو میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
۹. هیچ محدودیتی از نظر تعداد عکس‌های پذیرفته‌شده از یک عکاس وجود ندارد و ممکن است در صورت شایستگی هر ۱۰ فریم ارسالی یک عکاس در جمع آثار پذیرفته قرار گیرند.
۱۰. به هر عکاسی که تعداد ۵ فریم یا بیشتر از آثارش را هیئت انتخاب برگزیند، مبلغ ده میلیون ریال علاوه بر حق‌التالیف پرداختی به ازای عکس‌ها تعلق خواهد گرفت و علاوه بر این از وی برای همکاری در پروژه‌های آتی بانک سامان دعوت می‌شود.
۱۱. برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته‌شده را برای استفاده در فضاهای تبلیغاتی و محیطی‌، چاپ در کاتالوگ، بروشور یا هرگونه موارد انتشاراتی و تبلیغاتی برای خود محفوظ می‌دارد.
۱۲. حقوق انتشار و استفاده از عکس‌های متقاضی شرکت در این فراخوان باید پیش از ارسال در اختیار شخص عکاس باشد و مسئولیت پاسخگویی به هر گونه ادعای اشخاص ثالث حقیقی و حقوقی در این مورد انحصارا برعهده عکاس خواهد بود.
۱۳. عکاسان با شرکت در این فراخوان متعهد می‌شوند که در صورت انتخاب هر یک از آثارشان از شرکت دادن آن اثر در مسابقه‌های دیگر در آینده خودداری کنند و تمام حقوق مادی و معنوی اثر پذیرفته‌شده برای بانک سامان محفوظ خواهد ماند.
۱۴. هرگونه اطلاع‌رسانی رسمی در خصوص این مسابقه فقط از طریق وب‌سایت بانک سامان و سایت عکاسی انجام خواهد گرفت.
۱۵. برگزارکننده مجاز است آثاری را که موارد مندرج در این فراخوان را رعایت نکرده باشند در هر مرحله از فرایند انجام جشنواره از دور رقابت خارج کند و هرگونه تبعات احتمالی چنین اقدامی متوجه فرستنده‌ی اثر است.
۱۶. مهلت ارسال آثار تا۱۰ تیر ماه ۱۳۹۱ تعیین شده است و این زمان تمدید نخواهد شد.
۱۷. CD عکس‌های پذیرفته‌نشده عودت داده نخواهند شد و پس از پایان داوری معدوم ‌می‌شوند.
۱۸. ارسال آثار برای این جشنواره به معنای پذیرش همه‌ی مقررات آن است.
۱۹. هرگونه تصمیم‌گیری درباره‌ی موارد پیش‌بینی‌نشده بر عهده‌ی برگزارکننده است.
۲۰. شرکت‌کنندگان می‌توانند CD عکس‌های خود را به وسیله‌ی پست سفارشی یا پیک به نشانی دبیرخانه ارسال کنند، یا به صورت حضوری تحویل دهند.

آدرس دبیرخانه: تهران، خیابان ولیعصر، بالا‌تر از تقاطع نیایش، کوچه‌ی عاطفی، پلاک۱۲۱، طبقه‌ی چهارم، مدیریت امور بازاریابی و توسعه‌ی مشتریان بانک سامان، کدپستی: ۱۹۶۷۹۴۵۱۷۱
شماره تماس دبیرخانه فراخوان: ۰۹۳۹۶۲۰۴۰۶۷ (ساعت پاسخگویی: شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۷)


توضیح ضروری درباره‌ی فراخوان عکاسی بانک سامان
چهارشنبه هفدهم خرداد ۱۳۹۱
از همه‌ی عکاسان گرانقدر کشور به خاطر استقبال و مشارکت‌شان در نخستین فراخوان عکاسی بانک سامان سپاسگزاریم. با توجه به سوال‌های برخی عکاسان در خصوص موضوع فراخوان، توضیحاتی در این باره ارائه می‌شود.

هدف برگزارکنندگانِ این فراخوان به هیچ وجه عکاسی مستند یا تبلیغاتی از فضا، تجهیزات، چیدمان و دکوراسیون داخلی شعب بانک سامان نیست. بنابراین بانک سامان به دنبال عکس‌هایی که نشانه یا نمادی از بانک یا هرگونه عملیات یا شناسه‌ی بانکی و مالی در آن وجود داشته باشد، نیست.

عکس‌ها می‌تواند هرگونه سوژه‌‌ با مفهوم اجتماعی باشد که سه اصل «راحتی»، «سرعت» و «اعتماد» را در قالب نمادهای قابل فهم برای انسان تداعی ‌کند. این عکس‌ها می‌تواند با هر تکنیک و موضوعی چون طبیعت، پرتره، فرهنگ و زندگی روزمره، اشیای ساخت بشر، فضاهای داخلی و خارجی و تمام موضوع‌های کاربردی مرسوم در دنیای عکاسی باشد. این نکته ضروری‌است که عکس‌ها در قالب‌های اعلامی به نماد و سوژه‌ی انسانی محدود می شوند و باید تداعی کننده‌ی سه اصل ذکر شده‌ی بالا در تقابل با سوژه‌ی انسانی باشند.

برای آشنایی بیش‌تر با نوع نگاه بصری بانک سامان، می‌توانید به تبلیغات شهری این بانک که در حال حاضر در شهرهای بزرگ ایران در معرض دید قرار دارد توجه کنید، یا مفهوم عکاسی «هم‌ارز» در تاریخ عکاسی را مرور کنید که در امور تبلیغاتی هم کاربرد بسیاری دارد.

یادآوری‌ می‌کنیم که شرکت‌کنندگان با محدودیتی از نظر تکنیکی و اصول ویرایش تصویری مواجه نیستند و می توانند برای رسیدن به هدف خود در بیان سه مفهوم  «راحتی»، «سرعت» و «اعتماد»، از هر تکنیک یا ابزاری استفاده کنند و هرگونه دستکاری، ویرایش دیجیتالی یا حتا تغییر چیدمان صحنه‌ی عکاسی در رسیدن به موضوع مجاز است.

اکنون، یک بار دیگر توجه شما را به آن‌چه در بند هفتم فراخوان منتشر شده، جلب می‌کنیم: «هدف از این فراخوان صرفاً تهیه‌ی عکس‌های مستند از فضا و تجهیزات شعب مختلف بانک سامان نیست. هدف اصلی برقراری ارتباط مفهومی و معناگرا بین سه محور یادشده‌ یعنی «راحتی»، «سرعت» و «اعتماد» با جنبه‌های گوناگون فعالیت‌ها و خدمات متنوع بانک سامان با به کارگیری تکنیک‌های خلاقانه و هنری به دستِ عکاسان است. بر همین اساس محدودیتی در آفرینش آثار عکاسی به لحاظ استفاده از تکنیکهای نرم‌افزاری و دیجیتالی در پرورش ایده‌های خلاق و مفهومی وجود ندارد و استفاده از تکنیک‌هایی چون فتوآرت، کلاژ یا هرگونه عکاسی مستند از پدیده‌هایی که عکاس بتواند با توانایی و دانش خود، ارتباطی مفهومی و منطقی بین یک واقعیت موجود (مانند یک جسم خاص) با سه محور اساسی مذکور برقرار کند و از این راه، نمود و تجلی این مفاهیم را در خدمات بانک سامان به تصویر بکشد، در اولویت قرار می‌گیرند.»