در آستانه گشایش «عکس صبا» هیات انتخاب این نمایشگاه، اعلام کرد که این نمایشگاه تلاشی برای ارائه چشم اندازی از عکاسی جدی ایران است.
نمایشگاه «عکس صبا» عرصه نمایش و فروش آثار هنرمندان عکاس ایرانی است که تمامی آثار در آن به صورت «مجموعه» ارائه شده است.
محمد غفوری، شهریار توکلی و مهدی مقیم‌نژاد اعضای هیات انتخاب این نمایشگاه بودند. این هیات انتخاب در آستانه گشایش این نمایشگاه بیانیه خود را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: «آنچه که در ارزشگذاری آثارهنری بیش ازهمه برآن تاکید می‌رود منحصر به فرد بودن آن است. هنرمند جدی همواره می‌کوشد تا یگانه باشد وامضای شخصی خودش را بیابد. رسیدن به اینجایگاه، آن هم با دوربین عکاسی- که کاربری آن بسیار سهل و ممتنع است-دستاورد آسانی نیست.
قطعا برای شناخت درست یک هنرمند نمی‌توان به سیاق معمول مسابقات، به اثر منفردی از او بسنده کرد. شاید‌گاه تک اثری از یک هنرمند، خصلت نمای آثارش باشد، اما راه یافتن به دنیای خاص او راهی جز دقیق شدن در مجموعه آثارش ندارد. به همین دلیل رصد کردن هنر و هنرمند جدی و نیز آشنا شدن با نقطه نظرهای مکتوب او در قالب بیانیه شخصی، به معنای در نظر گرفتن پروژه ای است که او برای بیان آنچه می‌خواهد، بر می‌گزیند.»
هیات انتخاب عکس صبا بدون آنکه بر گونه خاصی از انواع مختلف عکاسی نظر داشته باشد، تلاش نمود تا ورای هر ملاحظه جزء بینانه‌ای، اولویت را بر استمرار و جدیت کاری، خلاقیت و نگاه شخصی هنرمند قرار دهد.
این هیات اعلام کرد: «عکس صبا علیرغم تمام کمبود‌ها و جای خالی بسیاری هنرمندان، تلاشی است برای ارائه چشم اندازی از عکاسی جدی ایران. گونه‌ای از عکاسی تعریف شده و هدفمند. امیدواریم که در نوبت های آتی با صرف زمان بیشتر جهت آماده سازی، و مشارکت بیشتر هنرمندان و مدعیان این رسانه، عکس صبا بتواند محملی برای بازتاب کامل‌تر عکاسی روز ایران باشد.»

نمایش و فروش آثار هنرمندان عکاس ایران، دوشنبه ۵ تیر در نگارخانه‌های آینه و خیال شرقی برگزار می‌شود.
علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند.