910423_1


توانمندی هنر عکاسی در کنار ابزار مدرن، انعکاس و پخش لحظه‌ای آن در ترسیم واقعیتهای زندگانی انسان و تبیین جانمایه‌ها و جوششهای فکری و هنرمندانه، موجب شده است که روز به روز بر اهمیت نقش آن در جهان کنونی افزوده شود. پیام نافذ و فراگیر این هنر، به آسانی از مرزهای زمان و زبان می‌گذرد و در انعکاس زیبایی‌های هستی و زشتی‌ها و بی‌عدالتی‌ها و جلوه‌های گوناگون حیات انسانی، راههای دشوار و ناهموار را به آسانی می‌پیماید؛ از این روست که زمان در عکس و زاویه دید عکاسان به عنوان بخش جدایی ناپذیر تصویرتوجه همگان قرار گرفته و عکاس در عرصه انتقال متعهدانه واقعیات و حقیقت جویی نقشی به سزا یافته است.
زمان با ثبت هر فریم عجین گشته است و نگاه تیزبین عکاسان قدر هر لحظه را در کسری از ثانیه بهتر و زیبا‌تر انعکاس می‌دهد که از بازخورد وجود خویش، مهم‌ترین سرمایه‌اش را به وسیله تاثیر گذار‌ترین ابزار هنری که همانا عکس می‌باشد، زمان را از زاویه دید خود می‌کاوند و به زبان گویای تصویر باز می‌نمایند که زمان همه سرمایه انسان است.
زمان، برای چهارمین بار هنرمندان عکاس کشور را فرا می‌خواند.

این جشنواره در ۲ بخش الف و ب برگزار می‌شود:
الف: انقلاب اسلامی در گذر زمان (انقلاب و تعمیق اعتقادات مردم، انقلاب، ولایت پذیری و ایثار، دستاورد‌های انقلاب، کار و سرمایه ایرانی)
ب: نگاه آزاد و خلاق به مفهوم زمان

مقررات شرکت:
۱- هر عکاس می‌تواند با حداکثر ۱۰ قطعه تک عکس در هر بخش شرکت کنند.
۲- هنرمندان عکاس می‌توانند در بخش «ب» در جهت کمک به ایده‌پردازی و اندیشه خود در راستای موضوع جشنواره از ابزار الکترونیکی بهره گیرند.
۳- متولیان برگزاری حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را با نام عکاس، برای خود محفوظ می‌دانند.
۴- عکس‌ها باید با فرمت JPG و ۳۰۰dpi اندازه ضلع بزرگ ۳۰ سانتی متر با تفکیک بخش‌های جشنواره در قالب CD یا DVD ذخیره و به همراه فایل مشخصات فردی به آدرس دبیرخانه ارسال نماید.
۵- تصمیم گیری در موارد پیش بینی نشده بر عهده دبیرخانه است.

امتیازات:
* این جشنواره غیر رقابتی بوده و همچون سال‌های قبل تمام راه یافتگان به نمایشگاه برندگان اصلی می‌باشند.
* به تمامی افرادی که آثارشان در جشنواره پذیرفته شود بابت هر تک عکس مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ ریال پرداخت خواهد شد.
* به تمامی عکاسانی که آثارشان به جشنواره راه یابد علاوه بر لوح تقدیر یک جلد کتاب جشنواره اهدا خواهد شد و در ایام جشنواره می‌ه‌مان گران‌تر از طلای جشنواره زمان خواهند بود و از برنامه‌های ویژه همچون مسابقات جشنواره در جشنواره، سفرهای عکاسی و بازدید از مناطق دیدنی استان مرکزی با حضور اساتید عکاسی کشور بهره‌مند خواهند شد.
* همزمان با افتتاح نمایشگاه، با حضور هنرمندان و اساتید می‌ه‌مان در اراک و مرکز چندین استان (خراسان جنوبی – بوشهر – قزوین – اصفهان – همدان و…) و سایت‌های تخصصی آثار منتخب جهت بازدید عموم افتتاح می‌شود.

هیأت داوران: محمدمهدی رحیمیان – سیدعباس میرهاشمی – کریم ملک مدنی
دبیر جشنواره: حمیدرضا مجیدی

گاه شمار:
آخرین مهلت ارسال: ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۱ (تا ۱۳ شهریور تمدید شد)
انتخاب و اطلاع رسانی آثار: ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۱
برگزاری جشنواره: ۲۸ الی ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۱

دبیرخانه: اراک، خیابان قائم مقام، میدان ساعت، حوزه هنری استان مرکزی، کدپستی: ۳۸۱۷۷۱۳۳۱۱
تلفن: ۲۲۷۰۹۱۹ – ۰۹۳۷۴۶۹۶۲۹۶
فکس: ۲۲۷۰۹۱۸

سه شنبه هفتم شهریور
اطلاعیه دبیرخانه جشنواره سراسری عکس زمان
مهلت ارسال آثار برای هنرمندان تهرانی تا پایان وقت ۱۳ شهریور تمدید شد.
با تشکر و سپاس از استقبال خوب عکاسان سراسر کشور و شرکت در مهلت و زمان مقرر فراخوان به اطلاع عکاسان تهرانی می‌رساند به دلیل تعطیلی تهران تا ۱۱ شهریور این هنرمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان وقت دوشنبه ۱۳ شهریور با پست پیشتاز به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند. و این زمان به هیچ وجه تمدید نمی‌شود. بدیهی است آثاری که بعد از تاریخ فوق به دبیرخانه ارسال شوند داوری نمی‌شود.