مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز برگزیدگان نخستین جشنواره بین‌المللی عکس رژان، عصر جمعه ۳۱ شهریور ماه در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
اسحاق آقایی و ساسان جوادنیا لوح تقدیر به همراه صد یورو جایزه نقدی را به عنوان شایسته تقدیر در بخش ویژه دریافت کردند. جایزه اصلی این بخش به مبلغ هزار یورو به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره به فردین نظری رسید.
در بخش اصلی جمشید فرجوند فردا، سیدرضا مهری، ‌مهرداد امینی، حامد کلاهچیان تبریزی، امید شکری، ساسان جوادنیا و ارکان کلندرلی به عنوان شایسته تقدیر، لوح تقدیر و صد یورو جایزه نقدی را دریافت کردند.
محمد اولادی وطن در بخش اصلی سوم شد و علاوه بر تندیس جشنواره و لوح تقدیر، پانصد یورو جایزه نقدی دریافت کرد.
مهدی فاضل رتبه دوم را کسب کرد و تندیس، لوح تقدیر و هزار یورو جایزه نقدی دریافت کرد.
در این بخش جایزه اول که شامل هزار و پانصد یورو جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره بود به جلال شمس آذران رسید.
با پایان مراسم هم به تمام هنرمندانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده شده بود، گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اهدا و بابت امتیاز نمایش و چاپ آثار در کتاب و انتشارات مربوط به نمایشگاه به هر یک از آثار انتخاب شده مبلغ ۵۰ یورو پرداخت شد.
این جشنواره حرکتی است مستقل که با رویکرد تبدیل مفاهیم ذهنی به قاب تصویر آغاز شده، موضوعی که برای نخستین دوره این جشنواره در نظر گرفته شده «گرما» بوده و آثار در دو بخش اصلی با موضوع گرما و بخش ویژه با موضوع گرما در خانه به رقابت گذاشته شدند.
هیأت داوران اولین جشنواره بین‌المللی عکس رژان، شهید‌العلم، سیف‌الله صمدیان، کیانوش عیاری، ساعد نیک‌ذات و مهدی مقیم‌نژاد بودند.
دومین دوره جشنواره رژان سال آینده با موضوع «آب» برگزار می‌شود.