910726
 

پنجشنبه ۲۷ مهر ۹۱ نمایشگاه گروهی عکاسی با موضوع «نگاهی مستند به اوضاع و احوال امروز شهر قزوین» در گالری مهر قزوین افتتاح می‌شود.
مهدی عسگری، زیبنده چگینی، علی ابراهیمی، کتایون خواجویی‌نژاد، مسعود نادری، حسین پیش بین، حمیدرضا شیرمحمدی، محمدحسین یعقوبیان، علی یوسفی، رضوان صفدری، صدیقه سلامگاهی و غزال استوارنیا عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.
۳۵ عکس رنگی و سیاه و سفید ۵۰×۷۵ سانتیمتری در این نمایشگاه ارایه شده است.

درباره نمایشگاه:
«کهن شهر قزوین که در دشت گسترده‌ای با ۱۰ هزار سال پیشینه سکونت و یکجا نشینی بنا شده، از جمله شهرهای خاص ایران است که از ابتدا بصورت شهر احداث شده است. وجود کوچه‌ها، بازار، مراکز تفریحی، مذهبی، می‌دانگاه‌ها در نقشه‌ای مشخص نشان از این مسئله است. این شهر در دوره صفویه با ارائه ایده‌های خاص در طراحی شهری بر چگونگی شکل‌گیری فضاهای شهری جدید در دیگر شهر‌ها از جمله اصفهان بسیار تأثیرگذار بوده است.
در چند ساله اخیر با تغییرات بنیادی که در حال شکل‌گیری است. به نظر می‌رسد قزوین دیگر جای امنی برای زندگی و آرامش نیست! حضور برج‌ها و مراکز خرید افراطی در مرکز شهر در کنار آثار تاریخی آدمی را به این فکر وا می‌دارد که آیا واقعا این شهر نیاز به این حد مکان‌های تجاری دارد؟! آیا این مراکز بهتر نبود در خارج از شهر بنا می‌شد تا همچون شهر تاریخی «پاریس» خود شهر با‌‌‌ همان بافت زیبا قدیمی باقی می‌ماند‌.
۴ مهر سال۱۳۹۰ با تشدید تخریب‌ها و تغییرات در روزنامه ولایت قزوین تی‌تر می‌شود: «بزودی شهر قزوین تبدیل به کلان‌شهر خواهد شد!» چگونه احداث چند پل و چند مرکز خرید قزوین را به یک کلان‌شهر تبدیل خواهد کرد؟
در کنار شعار «قزوین در مسیر توسعه» که همه مردم این شهر با آن آشنا هستند، با تصویب سیاست حمایت از طرح بافت فرسوده‌، مردم نیز دست به کار شده و محله‌های قدیمی، خانه‌های قدیمی را تخریب می‌کنند تا ما هر روز با چهره جدیدی از این شهر روبرو باشیم.
سئوالات بالا در کنار بحث و گفتگو‌های زیاد بچه‌ها باعث شد تا پروژه پاپانی کلاس عکاسی تخصصی جمعی از عکاسان جوان قزوین در سال ۱۳۹۰شود. نمایشگاه حاضر با حمایت مالی تک‌تک عکاسان و همیاری کانون تبلیغاتی آتلیه آبی، موسسه فرهنگی هنری رنگ آوای راز و حوزه هنری استان قزوین برپا شده و سعی دارد نگاهی مستند به اوضاع و احوال امروز شهر قزوین داشته باشد.»

مهدی وثوق‌نیا

نمایشگاه تا تاریخ ۴ آبان ادامه دارد.
گالری مهر، قزوین، خیابان مدرس جنوبی، حوزه هنری استان قزوین