911203

پنجمین جشنواره ملی عکس مشهد که در این دوره میزبان ۷۵۴۰ عکس از ۸۰ شهرستان بود، جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ به کار خود پایان خواهد داد.
کیارنگ علایی دبیر این جشنواره از مسیر طولانی و یکساله برگزاری این جشنواره به دلیل تعدد اردوهای شهری برای عکاسان در سطوح ملی، استانی و شهری، برپایی کارگاه‌های تخصصی، نشست‌های علمی و بخش‌های متنوع این جشنواره خبر داد و از اینکه این مسیر طولانی باعث نشد تا جشنواره و امور آن از یاد برود، از همه همراهان واقعی و عکاسان خوب ایرانی تشکر کرد.
وی با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط چاپ و نشر، دو کتاب حجیم از آثار چهارمین و پنجمین جشنواره ملی عکس مشهد منتشر و در این مراسم رونمایی و توزیع خواهد شد، از نمایش ۱۸۲ عکس مستند و ۳۷ عکس خلاقه در موضوع مشهد خبر داد و بخش عکس نوشت را نیز فرصتی مناسب برای بازخوانی لایه‌های روایی عکس‌های دوره‌های قبل جشنواره دانست که با شرکت ۳۲۸ نویسنده از سراسر کشور رونق خاصی دارد.
در مراسم پایانی این جشنواره که داوری آن بر عهده: ابراهیم بهرامی، اسماعیل عباسی، کریم ملک مدنی، ساعد نیک ذات و پیمان هوشمند‌زاده بود، ۱۰ نفر در بخش مستند و سه نفر در بخش آزاد برگزیده خواهند شد. در بخش عکس نوشت به داوری: علی خدایی، مصطفی مستور و پیمان هوشمند‌زاده نیز ۳ نویسنده به عنوان برندگان این بخش معرفی خواهند شد. همچنین یک جایزه برای بهترین ویرایش تصویری که داوری آن بر عهده اکبر عالمی بوده است، تقدیم خواهد شد.
در بخشی از بیانیه هیات داوران این جشنواره آمده است: «جشنواره ملی عکس مشهد طی پنج دوره برگزاری نظاممند به یکی از جشنواره‌های معتبر و قابل اعتنای کشور تبدیل شده و بی‌تردید این امر بر کسی پوشیده نیست.
استقبال عکاسان و تماشای عکس‌های برگزیده و راه یافته به نمایشگاه در هر دوره، گواه این نظر است. اعتباری چنین، از کمال گرایی برگزار کننده‌زاده می‌شود و صد البته که دست یافتن به چنین اعتباری کار را بیش از پیش حساس می‌کند؛ حفظ دستاورد‌ها و حرکت به سوی کمال.
جشنواره ملی عکس مشهد در پنجمین دوره خود با انتخاب دو بخش مستند و آزاد، به نگاه مستند و ذهنی و خلاقانه عکاسان بها داده است تا از یک سو کوشش کند خلاء بی‌توجهی به عکاسی مستند را با برانگیختن شوقی دوباره در عکاسان و جذب آنان به این سمت و سو پر کند و از سوی دیگر علاقه مندان به عکاسی نوآورانه را هم نادیده نگیرد، اگرچه سودی که عکاسی مستند کشورمان از این جشنواره می‌برد به مراتب بیشتر است.»
مراسم پایانی این جشنواره ساعت ۱۹ جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱، با حضور شهردار مشهد برگزار خواهد شد.
فرهنگسرای آریو مصلی‌نژاد واقع در: مشهد، بلوار وکیل آباد، ابتدای خیابان هنرستان