سایت عکاسی ده ساله شد و نوزادی که ده سال پیش شبیه وبلاگی بود با امکانات ابتدایی آن روزگار، اکنون به فرزند برومند همه‌ی ما تبدیل شده است و جملگی به آن می‌بالیم. دشواری و سخت‌جانی در ده سال پیوسته سر پا و پویا نگه داشتن روز به روز یک سایت مستقل خصوصی فرهنگی و هنری، ما را بر آن می‌دارد که از این عمر ده ساله به عمر سه هزار و ششصد و پنجاه روزه یاد کنیم.
 
اما داستان بالندگی و رشد سایت عکاسی داستانی همواره دنباله‌دار است. اینترنت در روزگار امروز به تعاریف متفاوتی رسیده و امکانات مدرن و به‌خصوص تعاملی، دروازه‌های تازه‌ای را فراروی شهروندان مقیم اینترنت گشوده است. سایت عکاسی نیز در آغاز یازدهمین سال زندگی خود از این تحولات روزآمد دور نمانده و هم‌چنان در خدمت‌رسانی به انبوه کاربران خود پیشروانه رفتار می‌کند که جلوه‌هایی از آن در رونمایی نسخه‌ی جدید سایت عکاسی نمایان است و بخشی از آن نیز به مرور طی روزهای آتی رونمایی و معرفی خواهد شد.
 
اما شایسته‌تر آن بود که گذر از عمر ده‌سالگی را با شوق و شکوه جشنی عمومی به تماشا می‌نشستیم. قرار هم همین بود و از دو سال پیش برای امروز برنامه‌ها ریخته شد و ایده‌ها پرورانده شد. اما افسوس که همه‌ی این ایده‌ها و برنامه‌ها، هر یک به دلیلی، امکان تحقق نیافت. و افسوس بزرگ‌تر آن که دلیل اصلی، محدودیت‌های مالی سایت و نبودِ اسپانسر برای برگزاری و تحقق این برنامه‌ها بود. با این حال، برگزار شدن یا نشدن یک جشن مانع بزرگ‌تر شدن، بالغ‌تر شدن و ارزنده‌تر شدن سایت عکاسی نبوده و نیست؛ هم‌چنان‌که خوشبختانه موفق شدیم پس از چند سال، تغییرات ساختاری اساسی در سایت ایجاد کنیم، قالب و طراحی جدیدی را برای سایت به اجرا درآوریم، کارکرد بخش‌های گوناگون سایت را به طور ملموسی بهبود ببخشیم و خدماتِ جدید و بیش‌تری را در اختیار کاربران و مخاطبان سایت قرار دهیم که در طی روزهای آینده، به مرور شما را با این بخش‌ها و امکانات آشنا خواهیم کرد.
 
جشن واقعی ده‌سالگی سایت عکاسی، لبخند رضایتی ست که از حسن استفاده‌ی شما کاربران گرامی سایت عکاسی، نصیب ما می‌شود. سربلندیم که به شوق خدمت‌گزاری به انبوه کاربران وفادار و ده سال کوشش شبانه‌روز، اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که سایت عکاسی تنها سایتی ست که در طول ده سال در حوزه‌ی هنرهای تجسمی به صورت مستمر فعال بوده است و با حمایت مخاطبان خود توانسته مجموعه‌ی بزرگی از خدمات اطلاع‌رسانی و آموزشی را در ابعاد و اشکال گوناگون ارائه کند و از امروز نیز برگ تازه‌ای را در پرونده‌ی عمر پربار خود باز می‌کند تا به شکلی تعاملی‌تر از گذشته، گام‌های بلندتری را در این عرصه بردارد.
 

از حضور گران‌قدر شما در جشن ده‌سالگی سایت عکاسی که در قلب‌مان برپاست، صمیمانه سپاس‌گزاریم و دستان مهربان و پشتیبان شما را به گرمی می‌فشاریم و یازدهمین سال زندگی سایت عکاسی را، در محضر شما، با افتخار آغاز می‌کنیم.
 

علیرضا نیک‌نژاد
مدیر سایت عکاسی