بعدازظهر جمعه ۱۲ مهرماه ۹۲ نمایشگاهی از آثار عکاسی رسول کمالی با عنوان «سرد-آب‌ها» در گالری شیرین تهران گشایش می‌یابد. 
 به گفته‌ی برگزارگنندگان، مجموعه‌ی «سرد-آبها» ۱۲ فریم از آثار رسول کمالی است که با تکنیک فتومنتاژ و در ابعاد ۱۵۰×۱۰۰ سانتیمتر عکاسی و طراحی شده‌اند. در متنمعرفی این نمایشگاه آمده است: «دیوارهای سردآبخانه‌ها، جریان رونده‌ی آب، کورسوی نور، صورت‌های پنهان در روبنده‌های سیاه، نگاره‌های نمادین بازطراحی شده از گرفت و گیرهای اساطیری، اندام‌های یکسان با حرکات پی در پی، همگی عناصری هستند که در تمامی عکس‌های این مجموعه به شکلی غیرتصنعی، غیرفضل‌فروشانه، تخیل‌برانگیز، اندیشه‌شده اما شورمند، چندلایه، مبهم و در خور تأمل به تصویر کشیده شده‌اند. تغییر و تفاوت نقش‌مایه‌های پس‌زمینه‌ی دیوار (دیوارهایی که گویی تعابیر افلاطونی می‌یابند!) از نسخه‌ی اصل خود و آشوبی که فیگورهای درگیر با اشیاء در پیش زمینه‌ی کادر ایجاد کرده‌اند، خوانشی بینامتنی را به دست می دهد. 

رویکرد عکس‌ها به بدن و تاریخ در بافتی از بازنمایی آنها به شکلی غریب، بعدی بیناتنانگی و هم برانگی دارند. شیوه‌ی به‌تصویرکشیدن و به کارگرفتن ابعاد و سویه‌های گوناگون تنانگی، هویت مستور، در شبکه‌ای در‌هم‌تنیده از بعد تاریخی- پدیدارشناختی (محور درزمانی- درمکانی در هر دو سطح فردی و جمعی- اجتماعی) و بعد تخیلی (محور برزمانی و برمکانی) نگاه برینی را در زبان میتولوژیکی فرهنگ ما و دوره‌های دیگر تاریخی آشکار می‌سازد. از سویی بزرگ بودن ابعاد آثار و تمایل به روایتگر دیده شدن آنها که بدون منطق مشخصی، گاه به کلی‌گویی بسنده می‌کند و گاه تا پرداختن به جزء‌ترین‌ها پیش می‌رود (ویژگی فرهنگ اسطوره‌ها) نقالی و پرده خوانی ایرانی را به ذهن می‌آورد و از سویی دیگر نگاه هجوآلودی که از ترسی مستمر در آثار وجود دارد، یادآور گروتسک‌های قرون میانه اروپا است. «گروتسک» برگرفته از واژه‌ی «گروتوپ» در زبان لاتین خود به معنای «سرداب» است.» 

رسول کمالی متولد ۱۳۶۱ در اصفهان و دارای مدرک کارشناسی گرافیک از دانشکده انقلاب اسلامی تهران و مدرک کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس تهران است. وی سابقه برگزاری چند نمایشگاه‌ انفرادی و گروهی در زمینه عکاسی و گرافیک در تهران و اصفهان و همچنین تدریس هنر در برخی موسسات و دانشکده‌های استان اصفهان را در کارنامه کاری خود دارد. 

افتتاحیه: جمعه ۱۲ مهرماه ۹۲ – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۲۳ مهرماه سالجاری هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ دایر است. 
گالری شیرین، خیابان ولنجک، کوچه هجدهم، شماره ۹