حسین فاطمی، فتوژورنالیست ایرانی که با آژانس عکس پانوس همکاری می‌کند، موفق به کسب جایزهٔ اصلی نمایشگاه هنر عکاسی انیستیتوی هنر سن‌دیگوی آمریکا در سال ۲۰۱۳ شد. 

  امسال نهمین دورهٔ این نمایشگاه عکاسی به همت انیستیتوی هنر سن‌دیگو در کالیفرنیای آمریکا با داوری دکتر جولیا دولان، کیوریتور اصلی عکاسی در موزه هنر پورتلند، برگزار شد که حسین فاطمی از ایران با تک عکسی از مجموعهٔ «میراث مین» به عنوان برندهٔ گرنت ۲ هزار دلاری این رقابت بین‌المللی معرفی شد. این عکاس مستند ایرانی در این مجموعه پرتره‌هایی از مردم غیرنظامی افغانستان ارائه کرده است که در اثر برخورد با مین‌های زمینی ناشی از جنگ‌های داخلی این کشور دچار معلولیت جسمانی شده‌اند. 

   همچنین دو عکس از دو عکاس دیگر ایرانی یعنی نادر فرید احمدی‌نیا و آریا قوامیان هم در بین آثار منتخب امسال دیده می‌شود. مجموعه آثار منتخب این دوره و همچنین سایر برندگان امسال را می‌توانید اینجا ببینید. به گفتهٔ برگزارکنندگان، امسال ۱۲ هزار و ۹۶۱ عکس از ۸۴ کشور جهان برای شرکت در این مسابقه ارسال شده بود که نهایتا ۲۰۱ عکس برای نمایشگاه نهایی برگزیده شده است. نمایشگاهی از این آثار همزمان با مراسم اهدای جوایز از ۲۰ مهرماه ۹۲ در محل انیستیتوی هنر سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا گشایش یافته است که تا ۲۶ آبان‌ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.