گالری راه ابریشم از عصر جمعه سوم آبان‌ماه ۹۲ میزبان نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «گوشه‌ای از مستندنگاری ۱۳۹۲-۱۳۵۷» می‌شود. 

 به گفتهٔ مسئولین گالری، در این نمایشگاه، که به کوشش تهمینه منزوی گردآوری شده است، حدود ۶۴ فریم عکس مستند در ابعاد مختلف از ۲۸×۲۸ تا ۴۰×۶۰ سانتی‌متر از بهمن جلالی، کاوه گلستان، رعنا جوادی، هنگامه گلستان، مهشید نوشیروانی، پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری، علی رنجبران، مزدک عیاری، محمدرضا سلطانی، تهمینه منزوی، البرز کاظمی و هاشم شاکری به نمایش درمی‌آید. 

مهران مهاجر در متنی برای این نمایشگاه آورده است: «می‌گویند عکاسی مستند آینهٔ موضوعات، معضل‌ها و رخدادهای اجتماعی است و ایران این سه دهه مکان این رخداد‌ها و معضل‌ها بوده است. پس غریب نیست اگر در تاریخ این سه‌دهه‌مان پی‌ِ عکس‌هایی بگردیم که این خاصیت آینه‌گی‌ را دارند. این مجموعه، جستنی است از این دست. اما این آینه یک‌پارچه نیست. هر چند که آینهٔ عکاسی هیچ‌گاه یک‌پارچه نیست. منطق هم‌نشینی این‌ دوازده مجموعه‌ چندان برای من روشن نیست. تنها برچسب «مستند» این هم‌نشینی را توجیه نمی‌کند. باید این تکه‌ها را با تامل بیشتری نگاه کنیم و با تانی بیشتری کنار هم و کنار دیگر تکه‌های نادیده بگذاریم، تا بخشی از تاریخ عکاسی مستند ایران را بسازیم.» 

 آناهیتا قبائیان، مدیر گالری راه ابریشم، نیز در یادداشتی برای این نمایشگاه می‌نویسد: «یکی از تعاریف سادهٔ عکاسی مستند شرح دنیای واقعی همراه با قصد روایت است. هر تصویر اما به طور اجتناب‌ناپذیری دارای بعدی هنری است، حتی اگر تلخ‌ترین روادید را روایت کند. به علاوه، با گذشت زمان عکاس مستند سبک خاص خود را پیدا می‌کند و با‌‌ همان سبک معرفی می‌شود. با این تعاریف مرز بین عکاسی و هنر چیست؟ آیا عکاسی مستند هنر است و با این عنوان می‌تواند وارد فضای گالری‌ها و موزه‌ها شود؟ 

نمایشگاه «گوشه‌ای از مستندنگاری ۱۳۵۷-۱۳۹۲» که به کوشش تهمینه منزوی گردآوری شده نه یک داستان بلند که چندین روایت کوتاه است. هر مجموعه روایتی است از فضای ذهنی عکاس و زمانه‌اش. نقطهٔ تلاقی و وجه مشترک این چند مجموعه، روش مستندنگارانی است که نه صرفا از دید هنری بلکه به قصد بازگفتن حکایتی به زبان دوربین با روشن‌بینی کم‌نظیر و با رعایت اصول زیبایی‌شناسی مجموعه را با یک آغاز، یک بدنه و یک پایان به انجام رسانده‌اند. بعضی از عکس‌ها در عین تلخ بودن زیبا، تکان‌دهنده، ناآشنا و حیرت‌آور هستند. در مجموعه‌ها دید انسان‌دوستانهٔ عکاس نسبت به محیط پیرامونش مشهود است و بیننده را بی‌تفاوت نمی‌گذارد. پس جا دارد این تصاویر مثل تصاویر هنری به گونه‌های مختلف مانند نمایشگاه، کتاب و یا روزنامه به نمایش گذاشته شوند و جای خود را در دنیای عکاسی امروز تثبیت کنند.» 


گشایش: جمعه ۳ آبان‌ماه ۹۲ – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۲۷ آبان‌ماه سالجاری روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و پنجشنبه‌ها‌ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
روزهای شنبه گالری تعطیل است. 
گالری راه ابریشم، خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، پلاک ۱۰۳، واحد ۲