نمایشگاهی از عکس‌های محمد محمدزاده با عنوان «داگرئوتیپ‌های شرقی» از عصر جمعه یکم آذرماه ۹۲ در گالری آذر نور مشهد گشایش می‌یابد. 

    در این نمایشگاه حدود ۱۵ عکس که به شیوه داگرئوتیپ روی لوح نقره‌ای خلق شده‌اند با موضوع «مناظر باستانی و پرتره» به نمایش در می‌آیند. همچنین ابزار و دوربین دست‌ساز داگرئوتیپ محمد محمدزاده و برخی ابداعات او با عنوان «داگرئوتیپ سنتی»، «دیجیتال داگرئوتیپ» و «میم‌داگ داگرئوتیپ» در حاشیه این نمایشگاه بررسی خواهند شد. پیش از این در بهار ۹۲ نمایشگاه دیگری از آثار داگرئوتیپ این عکاس در موزه عکسخانه شهر در تهران برگزار شده بود.

   محمد محمدزاده تیتکانلو متولد ۱۳۴۳ در بجنورد و عکاس، داگرئوتیپیست (داگرین)، نقاش، پژوهشگر تاریخ عکاسی و عضو انجمن جهانی داگرین‌ها است. شرکت در چندین جشنوارهٔ عکس داخلی و کسب عناوین و جوایز مختلف، برگزاری ۳ نمایشگاه انفرادی عکس و بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی و تالیف ۴ کتاب با موضوع تاریخ عکاسی از جمله «نخستین داگرئوتیپ‌های معاصر ایران»، به همراه تالیف و نگارش بیش از ۶۰ مقاله در رابطه با عکاسی و هنر از فعالیت‌های او در زمینهٔ عکاسی است. او همچنین به گفتهٔ خود در زمینهٔ عکاسی داگرئوتیپ روش «میم داگ» (دیجیتال داگرئوتیپ)، مایع و فیلم محافظ داگرئوتیپ به‌جای کلراید طلا و گلدینگ و «دستگاه داگ‌ساز» (Exposure Unit) را برای استفاده در روش دیجیتال داگرئوتیپ ابداع کرده است. 

افتتاحیه: جمعه یکم آذرماه ۹۲ – ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰
نمایشگاه تا ۱۴ آذرماه سالجاری هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ دایر است. 
گالری آذر نور، مشهد، خیابان راهنمایی، راهنمایی ۱۰، پلاک ۲۰