پنجمین فصل از سری نمایشگاه‌های عکاسی برساختهٔ مهدی مقیم‌نژاد با عنوان «وساطت الهی» از عصر جمعه ۱۵ آذرماه ۹۲ در گالری محسن گشایش می‌یابد. 

   به گفتهٔ مهدی مقیم‌نژاد این نمایشگاه پنجمین و واپسین فصل پروژهٔ واقع‌نمایی‌ها خواهد بود و در آن ۱۳ عکس که با تکنیک فتومونتاژ خلق شده‌اند در ابعاد ۱۵۰×۱۰۰ سانتیمتر ارائه می‌شود. مقدمهٔ اصلی معرفی آثار به نمایش درآمده را نیز دکتر حمیدرضا اردلان، آیین‌پژوه نام‌آشنای ایرانی نوشته است. 

    مهدی مقیم‌نژاد در استیتمنت این نمایشگاه می‌نویسد: «وساطت الهی همچون دیگر فصل‌های پروژهٔ واقع‌نمایی‌ها مواجهه‌ای با تاریخ ایران و تأملی در معنای هویت است. این بار اما با نقش‌مایه‌هایی که به سهم خود بار اعتقادات و باورهای مذهبی ما را به دوش می‌کشند. نظامی از عناصر واسطه که حاصلِ تجربهٔ تاریخی و زیبایی‌شناختی اجداد ما در درک امر قدسی و بیانگر خواست‌های متافیزیکی ایشان ‌است. کهن‌الگوهایی که امروز نیز پیشاروی ما به حیات خود ادامه می‌دهند و سهمی به ناگزیر در حیات ما دارند. 

   شمایل‌های مجموعه وساطت الهی همچون ماهیت عکس‌ها به تمامی برساخته‌اند. هر چند یکایک عکس‌ها تابع یک روایت تاریخی خاص خود هستند. روایاتی که از مناسک و آیین‌های مذهبی جای جای این سرزمین سربرآورده‌اند. از این منظر، تخیل هنرمند همواره همبستهٔ خاطره‌ای پیشینی بوده است. خاطراتی عتیق و آنقدر دور که گاه فهم فاصلهٔ میان صدق و کذب، اصل و جعل، کفر و ایمان، و اعتقاد و خرافه، از طریق آن بسیار دشوار می‌نماید. که اگر از این مرز باریک بتوانیم گذشت بی‌هیچ تعارفی نیاز انسان امروز به معجزه را بیش از هر زمان دیگر می‌دانم. پروژهٔ واقع‌نمایی‌ها با عکس‌های این فصل به پایان می‌رسد. در یک دههٔ گذشته هرگز در بند طی نمودن مسیری خطی نبوده‌ام. گراهام لی، تدوینگر شهیر سینما، بر این اعتقاد بود که همه چیز از میانه آغاز می‌شود. به نظرم می‌توان این سخن را به پایان داستان‌ها نیز تعمیم داد.» 

  مهدی مقیم‌نژاد متولد ۱۳۵۵ در بابل و دارای مدرک دکترا در رشتهٔ پژوهش هنر از دانشگاه هنر تهران است. وی همچنین دانش‌آموختهٔ رشتهٔ عکاسی در مقطع کارشناسی ارشد و گرافیک در مقطع لیسانس از همین دانشگاه بوده است. وی هم‌اکنون با درجه استادیار عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران است و به تدریس دروس عکاسی هنری، عکاسی معاصر، هنر معاصر، نقد عکس، فلسفه هنر مشغول است و همچنین در آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای در قالب یک دورهٔ تخصصی عکاسی فاین‌آرت تدریس می‌کند. تالیف و ترجمهٔ بیش از ۸۰ عنوان مقاله و کتاب در زمینهٔ عکاسی و هنر، حضور در هیات‌های داوری برخی مسابقات سراسری عکاسی و برگزاری کارگاه و نشست‌هایی با موضوع عکاسی فاین‌آرت از دیگر فعالیت‌های وی به شمار می‌رود. شایان ذکر است کیوریتوری نمایشگاه «به روایت عکاسان معاصر ایران» و همکاری با شمارهٔ ۴۸ مجلهٔ حرفه هنرمند (ویژه فتومونتاژ) به عنوان دبیر مهمان از تازه‌ترین نکات کارنامه کاری وی در زمینه‌‎ی عکاسی بوده است. 

گشایش: جمعه ۱۵ آذرماه ۹۲ – ساعت ۱۶ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۲۷ آذرماه جاری هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ دایر است. 
گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است. 
گالری محسن، اتوبان مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲