نمایشگاهی انفرادی از آثار ندا ظرف‌ساز با عنوان «سیاه و سفید» از عصر دوشنبه ۱۸ آذرماه ۹۲ در گالری محتشم ارومیه برپا می‌شود. 

  مسئولین برگزاری این نمایشگاه معتقدند: «این آثار از ندا ظرف‌ساز با محوریت چالش ذهنی پیرامون مسئلهٔ تضاد میان هستی و نیستی، مرگ و زندگی، حضور و غیاب، سیاه و سفید است؛ حتی دیروز و امروز در یک سال گذشته، از روزی که شاید حضور پدر را به عدم حضور باید بپذیرد. این نمایشگاه در روز اولین سالگرد این عدم حضور برپا شده و در گالری محتشم به نمایش گذاشته می‌شود. 

  در مجموعه‌ای که ۱۰ تصویر را شامل می‌شود با نمایشی از فقدانِ حضور مواجه می‌شویم؛ پارادوکسی از نگاه شخص غایب در مراسم خود، چنانکه او نیز همچون ما به غیاب خودش می‌نگرد. به سان لکه‌ای نازدودنی به‌گاه تلاش برای نگریستن به مراسم تدفین خویشتن، جایی که این هیاهو و ماتم لمس حضورش را از ما دریغ می‌کند. در ویدئویی رنج این غیاب گریزان تلاشی است برای بازگشتی دردناک‌تر، که آیا حقیقتا لحظهٔ بازگشت روح به جسم مانند لحظهٔ دردی خفیف در سینه به هنگام عطسه است؟ 

   دلمشغولی آثار ندا ظرف‌ساز در پیدا کردن راهی است برای نمایش یک مفهوم ورای تصویر شناخته شده و به ثبت رسیده از آن، ضمن توجه به ارتباطش با سطوح مختلف محتوا. تغییرات فرهنگی دههٔ شصت و چالش‌های زندگی روزمره سرچشمهٔ غنی هنر او را تشکیل می‌دهد. وی هنرمندی است در ژانر هنرهای مفهومی که آثارش در مدیوم‌های چیدمان، ویدئوآرت و فتوآرت تعریف می‌شود. ویدیو‌هایش از تضادهای محیط الهام گرفته و چیدمان‌های او از اشیای روزمره و دورریزهای متفاوت و ارتباط آن‌ها در یک محتوای هنری نو برگرفته شده است. زیبایی‌شناسی بصری و ادغام آن در یک اثر مفهومی از مشخصه‌های عملی هنر اوست. چرخهٔ بی‌پایان زندگی، چرخه‌ای که پایانش به آغاز متصل است، ساختار کلی این آثار را شکل می‌بخشد.» 

   ندا ظرف‌ساز متولد ۱۳۶۰ و هنرمندی است که هم اکنون در ایران کار و زندگی می‌کند. وی تحصیلات عالی خود را در دانشکدهٔ هنرهای زیبای والاند در دانشگاه گوتنبرگ سوئد به پایان رسانده و در سال ۱۳۹۱ موفق به دریافت جایزهٔ رزیدنسی هنری «مجیک آو پرشیا» و «گس ورکز» در لندن هم شده است. آثار وی در قالب نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی زیادی در کشورهایی چون امارات، سوئد، ایتالیا، پرتغال، نروژ، آلمان و همچنین در داخل کشور در گالری‌های هما، محسن، محتشم ارومیه و دوسالانهٔ ششم مجسمه‌سازی ایران در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده است. 

افتتاحیه: دوشنبه ۱۸ آذرماه ۹۲ – ساعت ۱۷
نمایشگاه تا ۲۴ آذرماه ۹۲ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
گالری محتشم، ارومیه، خیابان برق، بین فلکه خیرین و چهارراه عمار