دومین نمایشگاه انفرادی عکس سیدعلی حسینیان‌نسب تحت عنوان «روزهای بعد از دهم» از جمعه ۲۲ آذرماه ۹۲ در نگارخانهٔ فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد برپا می‌شود. 

   در این نمایشگاه سه مجموعه عکس که حاصل کارهای عکاس در سه سال اخیر است، به نمایش درخواهند آمد. این مجموعه‌ها که در حوزهٔ عکاسی مستند به ثبت رسیده‌اند، از فضایی فرمالیستی بهرمند هستند. از این سه مجموعه عکس، دو مجموعه در ابعاد ۷۶×۱۱۴ سانتیمتر و یک مجموعه در ابعاد ۵۰×۷۵ سانتیمتر با چاپ روی کاغذ ابریشم و به صورت شاسی به نمایش در خواهند آمد. 

   در بخشی از یادداشت معرفی این نمایشگاه به قلم مهدی فاضل آمده است: «دو مجموعه «مشق» و «سبایا» با رویکردی مستند اما با پرداختی اکسپرسیو، سعی در گریز از جنبه‌های عام و گزارشی عکس عاشورایی و دست یافتن به ساحتی متفاوت دارد. ساحتی که قرار است مخاطب را به کاوش بیشتر واداشته، از بازنمایی صرف و صریح، بپرهیزد. و این همان چیزی است که در عکاسی عاشورایی، هرچه می‌گذرد، فقدانش بیشتر احساس می‌شود. اصولاً و از نگاهی عکاسانه و منتقدانه، عکاسی از مراسم و آیین‌های عاشورایی، تا جایی که عکس، صرفاً به رویه‌های بیرونی آن می‌پردازد و وجهی نمایشی به خود می‌گیرد، به دلیل میلیون‌ها (و شاید میلیاردها) عکسی که سالیان سال، از این آیین‌ها ثبت شده است، چندان دلیل موجهی نمی‌تواند باشد مگر اینکه با رویکردی خاص و مبنای عکاسانه یا فلسفی خاص صورت پذیرد. دو مجموعهٔ علی حسینیان، نخستین گام را برای عبور از این سطح و اقبال به آن وجه فلسفی برداشته است.» 

   سیدعلی حسینیان‌نسب متولد ۱۳۶۴ در مشهد است و عکاسی را طی سال‌های ۸۱ تا ۸۴ در دوران تحصیل در هنرستان آموخته و از سال ۸۷ به‌طور حرفه‌ای مشغول به عکاسی شده است. او پیش از این و در سال ۸۸ نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش را با عنوان «پیاده‌ها» در نگارخانهٔ اشراق مشهد برگزار کرده بود. 

افتتاحیه: جمعه ۲۲ آذرماه ۹۲ – ساعت ۱۷ 
نمایشگاه تا ۲۷ آذرماه ۹۲ هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ دایر است. 
نگارخانه فردوسی، مشهد، سه‌راه ادبیات، فرهنگسرای جهاد دانشگاهی