فراخوان دهمین مسابقهٔ بین‌المللی فتوژورنالیستی Days Japan مدتی پیش منتشر شد و بر این اساس تمامی عکاسان جهان می‌توانند با مطالعهٔ شرایط مندرج در آن در این مسابقه شرکت کنند. شرایط شرکت در فراخوان دهمین دورهٔ این مسابقه به این شرح است:
۱. شرکت تمامی عکاسان جهان فارغ از ملیت، سن، شغل و جنسیت در این مسابقه آزاد است. 
۲. موضوع عکس‌های امسال ارتباط انسان و طبیعت است. چه عکس‌هایی که به ستایش و اهمیت این رابطه می‌پردازند و چه آثاری که با دیدی انتقادی بر نابودی یا کاهش شکوه این رابطه و مضرات آن متمرکز هستند. 
۳. تمامی آثار ارسالی باید توسط پست پیشتاز یا ویژه تا ۲۵ دی‌ماه ۹۲ به دبیرخانهٔ مسابقه ارسال شوند. ارسال با ایمیل یا از راه اینترنت مورد قبول نخواهد بود. 
۴. تمامی عکاسان شرکت‌کننده باید فرم شرکت در مسابقه را از اینجا دریافت و پس از تکمیل به زبان انگلیسی همراه با آثار خود ارسال کنند. 
۵. آثار ارسالی می‌توانند به صورت تک عکس، مقاله تصویری یا پورتفولیو باشند. 
۶. هر عکاس می‌تواند حداکثر با ۱۵ فریم عکس در این مسابقه شرکت کند. 
۷. عکاسان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را به صورت فایل دیجیتالی یا پرینت ارسال کنند. نیازی به ارسال همزمان هر دو مورد نیست. 
۸. عکس‌ها می‌توانند رنگی یا سیاه و سفید باشند. 
۹. ویرایش و دستکاری عکس‌ها با نرم‌افزار فقط تا جایی مجاز است که وجه استنادی و ساختاری عکس بر هم نخورد. این مسابقه با گرایش فتوژورنالیستی برگزار می‌شود. 
۱۰. حداقل سایز مجاز برای ارسال عکس‌ها به صورت چاپی ۲۰×۲۵ سانتیمتر و حداکثر سایز باید ۳۰×۴۰ سانتیمتر باشد. عکس‌های باید بدون قاب و پاسپارتو ارسال شوند. 
۱۱. عکس‌هایی که به صورت فایل دیجیتالی و بدون چاپ ارائه می‌شوند باید با فورمت JPEG و رزولوشن ۳۰۰dpi با تحت سیستم RGB با کیفیت فشردگی ۸ تا ۹ بر روی CD ذخیره و ارسال شوند. سایز هر یک از عکس‌ها باید حداکثر ۳۰۰۰×۲۴۰۰ پیکسل باشد. حتما روی CD ارسالی نام کامل عکاس به زبان انگلیسی نوشته شود. 
۱۲. لطفا هنگام ذخیرهٔ فایل‌های آثار بر روی CD تک عکس‌ها را با حروف بزرگ انگیسی مانند A، B، C و… نامگذاری کنید. برای مجموعه عکس‌ها هم حتما باید ترتیب نمایش عکس‌ها در مجموعه مشخص باشد. برای این منظور می‌توانید مثلا عکس دوم مجموعه یک را به این صورت ناگذاری کنید: ۲-۱ 
۱۳. تمامی عکس‌های ارسالی باید در فاصلهٔ زمانی ۱۰ دی‌ماه ۹۰ تا ۱۰ دی‌ماه ۹۲ گرفته شده باشند. 
۱۴. ارسال بیوگرافی مختصری از عکاس در حداکثر ۱۰۰ کلمه به زبان انگلیسی همراه با آثار ضروری است. 
۱۵. اطلاعاتی چون عنوان عکس، تاریخ عکاسی، محل عکاسی، شرح عکس (حداکثر ۵۰ کلمه)، دیجیتال یا آنالوگ بودن فایل اصلی و حجم فایل دیجیتالی (در صورت لزوم) همراه با نام عکاس، شمارهٔ تماس و ایمیل باید در فرم ثبت‌نام وارد شود. 
۱۶. آثار ارسالی صرف‌نظر از برگزیده شدن یا نشدن بازگردانده نخواهند شد. 
۱۷. برگزارکننده حق دارد از عکس‌های برگزیدهٔ این دوره نمایشگاهی برپا کند و از این آثار در امور تبلیغاتی مربوط به نمایشگاه و مسابقه استفاده کند. 

۱۸. بسته‌های حاوی CD یا پرینت‌ عکس‌ها و فرم‌ ثبت‌نام را به آدرس زیر ارسال کنید: 

The 10th DAYS JAPAN International Photojournalism Awards 
Takeuchi Building 402, 1-37-19 Matsubara, Setagaya-ku 
Tokyo, 156-0043 
Japan 

۱۹. جایزه نفر نخست این مسابقه مدال، دوربین دیجیتال به همراه لنز و معادل حدود ۱۰ هزار دلار وجه نقد خواهد بود. همچنین دو جایزه دوم هم به دو عکاس اهدا خواهد شد که عبارت است از مدال، دوربین دیجیتال به همراه لنز و معادل ۳ هزار دلار وجه نقد. سه جایزهٔ سوم برای سه عکاس شامل دوربین دیجیتال به همراه لنز، مدال و معادل هزار دلار هم در نظر گرفته شده است. همچنین هیات داوران به انتخاب خود ۹ جایزهٔ ویژه به ۹ عکاس اهدا خواهد کرد که هر یک شامل مدال، لنز دوربین و هزار دلار وجه نقد است. همچنین ۴ عکاس با رای مردمی برگزیده خواهند شد و هر یک مدال، معادل هزار دلار وجه نقد و یک نرم‌افزار ویژه‌ و اصل برای کار با فورمت RAW دریافت خواهند کرد. 
۲۰. شرکت در این مسابقه رایگان است و هزینه‌ای در بر ندارد. 
۲۱. در نهمین دورهٔ این مسابقه مجموعه‌ای از حسین فاطمی، عکاس ایرانی آژانس پانوس، موفق به کسب یکی از عناوین شایستهٔ تقدیر شده بود.
۲۲. برندگان دهمین دوره این مسابقه‌ ۱۸ اسفندماه ۹۲ معرفی خواهند شد.