چهارمین دورهٔ مسابقهٔ فتوژورنالیستی Lumix ویژهٔ عکاسان جوان از ۲۸ خرداد تا یکم تیرماه ۹۳ با برگزاری نمایشگاه‌های عکس و اهدای جوایز نقدی ارزشمند به میزبانی شهر هانوفر در شمال آلمان برگزار خواهد شد. شرایط شرکت در این مسابقهٔ عکس مستند و فتوژورنالیستی به این شرح است: 

۱. شرکت در این مسابقه برای تمامی عکاسان زیر ۳۵ سال جهان آزاد و رایگان است. 
۲. ارسال عکس و ثبت‌نام برای این مسابقه به صورت اینترنتی انجام می‌شود. 
۳. هر عکاس باید شخصا نسبت به ارسال آثارش اقدام کند و ارسال گروهی و نیابتی پذیرفته نیست. 
۴. هر متقاضی باید ابتدا بر روی وبسایت مسابقه ثبت‌نام کند و پس از ایجاد حساب کاربری (اکانت) و پر کردن فرم مشخصات عکس‌های خود را آپلود کند. 
۵. هر یک از شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام ۵ روز مهلت دارند تا نسبت به ارسال آثارشان اقدام کنند. پس از گذشت ۵ روز حساب کاربری مورد نظر قابل دسترسی نخواهد بود. 
۶. آخرین مهلت ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری جمعه ۹ اسفندماه ۹۲ است. 
۷. هر متقاضی می‌تواند فقط یک مجموعه عکس برای این مسابقه ارسال کند. این مسابقه از پذیرش تک عکس معذور است. 
۸. مجموعه عکس ارسالی باید حداقل ۱۵ و حداکثر ۳۰ فریم داشته باشد. 
۹. تمام عکس‌های ارسالی باید مستند باشند و در قالب تعاریف کلاسیک عکاسی مستند و فتوژورنالیسم قرار گیرند. هرگونه دستکاری نرم‌افزاری یا ایجاد تغییرات ساختاری که جنبه‌های استنادی عکس را خدشه‌دار کند سبب مردود شدن آثار خواهد شد. 
۱۰. ضلع بزرگ هر یک از عکس‌های ارسالی باید ۱۵ سانتیمتر باشد و عکس با ۲۰۰ dpi آپلود شود. 
۱۱. هیات داوران از میان آثار ارسالی ۶۰ مجموعه عکس از ۶۰ عکاس را برای نمایشگاه نهایی انتخاب خواهد کرد. 
۱۲. آثار ارسالی برای این جشنواره می‌توانند در سایر جشنواره‌های بین‌المللی برندهٔ جایزه شده یا در جایی به چاپ رسیده باشند. ولی آثاری که در سه دورهٔ گذشتهٔ همین مسابقه جزو ۶۰ مجموعه منتخب بوده‌اند امکان ارسال مجدد ندارند. 
۱۳. پس از انجام داوری با عکاسان منتخب برای ارسال آثارشان در قطع مناسب برای چاپ تماس گرفته خواهد شد. 
۱۴. هزینهٔ چاپ عکس‌ها برعهدهٔ برگزارکننده خواهد بود و دبیرخانه متعهد می‌شود که عکس‌های چاپ شده را پس از برگزاری نمایشگاه از بین ببرد. 
۱۵. هیات داوران مجاز است بنا به صلاحدید خود ترتیب چینش عکس‌ها در مجموعه‌ها را تغییر دهد. 
۱۶. حق استفاده و انتشار تمامی عکس‌های ارسالی باید در اختیار شخص عکاس باشد. 
۱۷. دبیرخانهٔ مسابقه حق دارد به طور رایگان از عکس‌های منتخب برای تبلیغات، کاتالوگ و پوسترهای مرتبط با این مسابقه استفاده کند. 
۱۸. تمامی مجموعه‌های راه‌یافته به نمایشگاه در کاتالوگی به چاپ می‌رسند و به طور رایگان برای تمامی پذیرفته‌شدگان ارسال خواهند شد. بازدید از نمایشگاه آثار در روزهای برپایی جشنواره، که هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ دایر خواهد بود، مستلزم خرید بلیت ۱۰ یورویی است. 
۱۹. این مسابقه توسط دپارتمان عکاسی مستند و خبری دانشگاه هانوفر و انجمن عکاسان خبری آلمان (FREELENS) برگزار می‌شود. 
۲۰. طی روزهای برگزای جشنواره نشست‌های تخصصی، پنل‌های دیدار با استادان راهنمای عکاسی و سخنرانی‌های مرتبط با عکاسی برگزار خواهد شد. 
۲۱. از میان آثار را‌ه‌یافته به نمایشگاه یک مجموعه به عنوان برندهٔ اصلی معرفی خواهد شد و جایزهٔ ۱۰ هزار یورویی دریافت خواهد کرد. هیات داوران همچنین دو مجموعه عکس شایستهٔ تقدیر معرفی خواهد کرد که به هر یک هزار یورو اهدا خواهد شد. 
۲۲. از میان شرکت‌کنندگان یک عکاس هم به عنوان برندهٔ جایزهٔ Lammerhuber تعیین خواهد شد و جایزه‌ای معادل ۵ هزار یورو دریافت خواهد کرد. این جایزه به اثری اهدا می‌شود که با دیدگاهی انسان‌گرا به موضوع زندگی روزمره بپردازد. 
۲۳. بخش مستقل مولتی‌مدیای امسال نیز با حمایت شرکت پاناسونیک برپا خواهد شد که عکاس برگزیدهٔ این بخش ۵ هزار یورو جایزه دریافت خواهد کرد. موضوع مولتی‌مدیاهای ارائه شده هم باید در چارچوب تعاریف مستند و فتوژورنالیسم بگنجد. 
۲۴. مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این دوره ۳۱ خردادماه ۹۳ در هانوفر برپا خواهد شد. 
۲۵. در سومین دوره‌ این مسابقه که زمستان ۹۱ برگزار شد ۱۱۷۰ عکاس از ۷۳ کشور جهان در بخش عکاسی و ۱۸۹ عکاس از ۳۸ کشور جهان در بخش مولتی‌مدیا شرکت کرده بودند. عکس‌های برندهٔ این دوره را می‌توانید اینجا ببینید.