عکس: بابک امین تفرشی / تلسکوپ ALMA / شیلی، ۲۰۱۱

  انجمن نجوم بوشهر یازدهم اسفندماه ۹۲ اقدام به برگزاری یک کارگاه کوتاه‌مدت عکاسی نجومی با حضور بابک امین تفرشی و تونچ تزل می‌کند. 

    به گفتهٔ برگزارکنندگان این کارگاه به صورت یک روزه در دو بخش تئوری و عملی برپا خواهد شد و شرکت‌کنندگان حتما باید با اصول اولیهٔ نجوم و عکاسی آشنا باشند. محور اصلی بخش تئوری «اصول عکاسی آسمان شب و اجرام آن» و بخش عملی شامل «رصد و عکاسی از آسمان» خواهد بود. 

   بابک امین تفرشی، مدیر و موسس پروژهٔ عکاسی جهان در شب (The World At Night)، برندهٔ جایزهٔ عکاسی علمی بنیاد لنارت نیلسون، عضو هیات موسس ستاره‌شناسان بدون مرز (Astronomers Without Borders)، سردبیر اسبق مجلهٔ نجوم و مدرس ستاره‌شناسی است که در این کارگاه همراه با تونچ تزل، عکاس اهل ترکیه و عضو پروژهٔ جهان در شب به انتقال تجربه به عکاسان شرکت‌کننده خواهد کرد. 

   محل برگزاری این کارگاه رصدخانهٔ مهر واقع در استان بوشهر، جادهٔ چغادک، عالیشهر، کیلومتر چهار، روستای گورک سادات اعلام شده است و شرکت در این برنامه مستلزم پرداخت هزینه و ثبت‌نام قبلی است. کلیهٔ متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت‌نام به این لینک مراجعه کرده یا از طریق شماره تلفن ۰۹۳۶۹۲۵۲۸۶۷ با محمد گیتی‌زاده، مسئول هماهنگی امور ثبت‌نام، تماس بگیرند.