فراخوان مسابقهٔ بین‌المللی Atkins CIWEM ویژهٔ عکس‌هایی با گرایش‌های محیط زیستی مدتی پیش منتشر شده است. شرایط شرکت در این مسابقه که در دو بخش فیلم و عکس برگزار می‌شود به این شرح است: 

۱. شرکت تمامی عکاسان از سراسر جهان در این مسابقه آزاد است. 
۲. موضوع مسابقه عکس‌هایی است که به نوعی سبب جلب توجه بیشتر و فهم بهتر دلایل، پیامدها و راه‌حل‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی و نابرابری‌های اجتماعی حاصل از آن شوند. 
۳. هر عکاس باید شخصا یا توسط نماینده قانونی خود نسبت به ارسال آثارش برای این مسابقه اقدام کند و تمام حقوق قانونی آن عکس هم تنها در اختیار خود عکاس باشد. 
۴. هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۱۰ عکس برای این مسابقه ارسال کند. 
۵.عکس‌ها نباید حاوی هیچ‌گونه پاسپارتو، نشانه، امضا یا لوگویی باشند. 
۶. شرکت در این مسابقه رایگان است و هزینه‌ای در برندارد. 
۷. آثار ارسالی نباید به نوعی دستکاری شوند که وجوه ساختاری عکس تغییر کند و جنبه‌های استنادی تصویر از بین برود. 
۸. آخرین مهلت شرکت در این مسابقه ۱۱ فروردین‌ماه ۹۳ است. 
۹. هر فریم ارسالی باید با یکی از فورمت‌های JPEG ،Tiff یا PNG و کیفیت ۱۰ با فتوشاپ ذخیره شود به طوری که هر فریم حجمی کمتر از نیم مگابایت داشته باشد. 
۱۰. نام هر عکس ارسالی باید شامل نام خانوادگی و نام عکاس به همراه عنوان کوتاهی برای عکس باشد. 
۱۱. معیار داوری آثار معاصر بودن، زیبایی‌شناسی، نگاه خلاق، چالش‌برانگیزی و الهام‌بخشی برای جلب توجه عمومی بیشتر به مساله حفاظت محیطزیست است. 
۱۲. برای تمام کسانی که آثارشان مورد پذیرش هیات داوران قرار گیرد روز ۹ اردیبهشت‌ماه ۹۳ از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی خواهد شد.
۱۳. عکاسانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده شود باید بتوانند در صورت نیاز فایل RAW یا JPEG اصل اثر را تا پیش از ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۹۳ برای دبیرخانه ارسال کند. 
۱۴. نمایشگاهی از آثار برگزیده ژوئن ۲۰۱۴ در محل انجمن سلطنتی جغرافیا در لندن برپا خواهد شد و سپس قرار است با همکاری کمیسیون جنگلداری انگلیس در تعدادی از پارک‌های عمومی این کشور هم به نمایش گذاشته شود. 
۱۵. جایزهٔ اصلی این مسابقه مبلغ ۵ هزار پوند خواهد بود که به برندهٔ عنوان «عکاس محیط زیستی سال» اهدا می‌شود. همچنین یک جایزهٔ عکاس زیر ۱۸ سال و یک جایزهٔ عکاسی مناظر شهری هر کدام به مبلغ ۱۰۰۰ پوند هم درنظر گرفته شده است. علاوه بر اینها کمیسیون جنگلداری انگلیس به یک عکاس برگزیده امکان برگزاری یک نمایشگاه انفرادی عکس در یکی از پارک‌های منابع طبیعی انگلستان هدیه خواهد داد. 
۱۶. برگزارکننده حق دارد از عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه در تمامی زمینه‌های مربوط به تبلیغات نمایشگاه با ذکر نام عکاس استفاده کند. 
۱۷. ارسال عکس برای این مسابقه به صورت اینترنتی و از طریق وبسایت مسابقه صورت می‌گیرد. شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر نوبت ارسال حداکثر سه فریم عکس آپلود کنند. پس از ارسال موفقیت‌آمیز سه عکس نخست، امکان آپلود سه فریم دیگر فراهم خواهد شد. 
۱۸. لطفا برای خواندن متن کامل فراخوان و شرایط شرکت در مسابقه به اینجا مراجعه کنید.