دبیرخانهٔ چهارمین جشنوارهٔ ملی عکس بیرجند در قاب ایران برنامهٔ زمانی و نحوهٔ برپایی کارگاه‌های آموزشی این جشنواره را اعلام کرد. 

    طبق اعلام این دبیرخانه، همزمان با برپایی اردوهای چهارمین دور‌هٔ جشنواره از روز شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ‌ تا چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالجاری در بیرجند، دو کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف نیز برگزار خواهد شد. برنامهٔ زمانی برپایی این کارگاه‌ها به شرح زیر است: 

   شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۳ کارگاهی با عنوان «شهر در پروژه‌های عکاسان ایران» توسط مهدی وثوق‌نیا. این کارگاه روز شنبه از ساعت ۱۹ تا ۲۱:۳۰ در محل سالن آمفی‌تئا‌تر ادارهٔ کل بهزیستی بیرجند برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. 

        دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۳ کارگاهی با عنوان «ملاحظات و پیش‌بینی‌های عکاسی طبیعت و حیات وحش» توسط سیدهادی علوی. این کارگاه آموزشی روز دوشنبه از ساعت ۶ تا ۱۷ در فضای باز و دامان طبیعت برگزار می‌شود. 

     گفتنی‌ست عکاسان دعوت‌شده به اردوهای چهارمین جشنوارهٔ ملی عکس بیرجند در قاب ایران از صبح شنبه ۱۳ اردیبهشت تا عصر چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۳ میهمان جشنواره هستند و در روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه می‌بایست آثار نهایی خود را برای داوری به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.